משפט השנה: בדיוק בעוד שבוע יתייצב הקומיקאי והשחקן הוותיק ביל קוסבי (79) בבית המשפט בפילדלפיה לפתיחת משפטו שמעורר סקרנות עצומה בארה"ב. קוסבי עומד לדין בגין אונס עובדת באוניברסיטת טמפל בשם אנדריאה קונסטנד לפני כ־13 שנים. רק בימים האחרונים הושלם צוות חבר המושבעים, שיצטרך לקבוע אם הקומיקאי המפורסם אשם בשלושה אישומי אונס ובמעשים מגונים בנסיבות מחמירות. הרכבת חבר המושבעים עוררה סערה לאחר שצוות ההגנה של קוסבי טען כי התביעה מנסה להוציא מחבר המושבעים כמה אזרחים שחורים, מחשש כי אלו יפסקו לטובת הנאשם.



קונסטנד טוענת כי קוסבי הזמין אותה לביתו, שם סימם אותה ולאחר מכן אנס אותה. מנגד, טוען השחקן כי הוא אומנם הכניס סם למשקה של המתלוננת אולם השניים קיימו יחסי מין בהסכמה. בשנים האחרונות העידו כמעט 60 נשים כי קוסבי ביצע בהן עבירות מין, כולל מעשי אונס וסדום מאז שנות ה־70. למרות ריבוי המתלוננות, אישרו השופטים רק לאחת מהן להעיד בבית המשפט נגד קוסבי.



מקורביו של הקומיקאי שראייתו נפגמה קשות בשנים האחרונות, טוענים כי הוא סובל מפרנויות קשות, וחושש כי "הוא יורעל עוד בטרם ייפתח משפטו". קוסבי, הוסיפו חבריו, מתכוון להגיע לבית המשפט מדי יום במטוסו הפרטי, מחשש כי אם ילון בבית מלון בעיר, הוא יורעל: "גם רעייתו, קמיל, משוכנעת כי גורם כלשהו ימצא דרך להרעיל את ביל או לשים משהו במזון שלו. הוא עיוור, וזה הופך אותו ליותר פגיע להרעלה", טען אחד ממקורביו.