קים ג'ונג און מאיים כי "יהרוס את חלומן של מדינות המערב ויהפוך לשליט של המרחב האווירי", כך דווח הבוקר (שני) בכלי תקשורת בקוריאה הצפונית. האיום הגיע כשבוע לאחר הודעת המדינה כי הם יחלו בייצור המוני של טיל בליסטי לטווח בינוני, שיכול להגיע ליפן ולבסיסים אמריקאים בתחומה. 



בתוך כך, גורמים בצבא קוריאה הדרומית טענו הלילה כי קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי בטיל סקאד. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, שוגר טיל סקאד למרחק של 450 ק"מ ושהה באוויר כשש דקות. מהבית הלבן נמסר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תודרך על השיגור. בנוסף, ממשלת קוריאה הדרומית התכנסה לדיון חירום.



ראש ממשלת יפן שינזו אבה גינה את השיגור. "כפי שסיכמנו בוועידת ה-G7, נושא קוריאה הצפונית עומד בראש סדר העדיפויות של הקהילה הבינלאומית", אמר בשיחה עם כתבים, "ננקוט נגדם במספר צעדי הרתעה ביחד עם ארצות הברית". הוא הוסיף: "נעשה מאמצים רבים כדי להגן על תושבי המדינה".



כזכור זהו הניסוי התשיעי שנערך במדינה המבודדת בעולם בטילים בליסטיים, כשהאחרון שבהם בוצע בשבוע שעבר. סוכנות הידיעות KNA של קוריאה הצפונית מסרה כי המנהיג קים ג'ונג-און פיקח על הניסוי, אשר אישר גם את תפקודו של מנוע דלק חדש עבור טיל Pukguksong-2, טיל בליסטי לטווח בינוני. על פי מספר דיווחים, לאחר היוועד הצלחת הניסוי, הוא הורה על פריסה של טילים בליסטיים והכנתם לפעילות מבצעית.



גורמים במדינה אמרו כי הם מוכנים להתחיל בייצור של טיל בליסטי לטווח בינוני שיכול להגיע ליפן ולבסיסים אמריקאים בתחומה. עוד מסרו הגורמים כי זו תגובתם למדיניות האמריקאית וכי ישוגרו בהמשך טילים נוספים. בכלי התקשורת במדינה ציטטו את קים ג'ונג און שאמר כי "שיעור הפגיעות של הטיל מדויק מאוד. מטרת הטילים היא הגנה עצמית".