אחד מהמנהיגים המושחתים ביותר שהיו במאה ה-20, שליט פנמה לשעבר, מנואל נורייגה, מת הלילה בגיל 83 לאחר אירוע מוחי שעבר במהלך השנה האחרונה, שלא צלח. נורייגה, אשר דיכא את תושבי מדינתו במשך שש שנים, בתהליך שפסק רק לאחר פלישתה של ארצות הברית לתחומה של פנמה, ריצה עונש מאסר ארוך מאוד, בעקבות הדברים שעשה, עונש שהומתק מעט מאוחר יותר. את ההודעה על כך פרסם נשיא המדינה, חואן קרלוס וארלה, בחשבון הטוויטר שלו. 



נורייגה, שלט בפנמה מ-1983 ועד 1989, עד, כאמור, לפלישתה של ארצות הברית. בעבר הוא אף ריגל עבור שירותי המודיעין של ארצות הברית, ונחשב לבעל ברית מאוד איכותי של האמריקאים. נורייגה, שהיה גנרל בכיר בצבא פנמה, הפך לשליט בפועל של פנמה ב-1983. הוא שלט במדינה ביד רמה ומרבית שנות שלטונו זכה לתמיכה של ארצות הברית שרצתה למנוע התפשטות של ההשפעה הסובייטית. בשנות ה-60 המאוחרות נורייגה אף גויס על ידי סוכנות הסי-איי-אי. 



אבל לאחר עלייתו לשלטון, החלו האמריקאים להבין את הטעות הגדולה שעשו שנתנו לו לעלות לשלטון. נורייגה הרכיב ממשלה מושחתת, כשהיא שמה סוף לעידן של פשע ודיכוי. אחד מהאנשים איתם שיתף פעולה לאורך שנים ארוכות, וגם נהנה מכך מבחינה כלכלית היה ברון הסמים, פבלו אסקובר, שהיה באותה תקופה סוחר הסמים הגדול ביותר בעולם. ב-1989 ביטל נורייגה את תוצאות הבחירות לנשיאות, לאחר שהפסיד בהן, וכשההמונים יצאו לרחובות, הוא דיכא אותם ביד קשה. 



התמונות המזעזעות, כמו גם ההתנתקות מארצות הברית, הובילו לכך שנשיא ארה"ב דאז, ג'ורג' בוש האב, הורה על פלישה למדינה שבמרכז אמריקה. בוש, אשר נודע בצעדיו המלחמתיים במהלך שנות כהונתו, הוציא לפועל את המבצע, על מנת ללכוד את נורייגה, ועשה זאת בצורה יחסית חלקה. השליט נעצר על ידי הכוחות האמריקאיים, רק לאחר שהגיע לשגרירות הוותיקן, ומצא שם מקלט. בתום ארבעה ימים של מצור, הוא החליט לצאת החוצה ולמסור את עצמו לידי האמריקאים. הוא נידון ל-40 שנות מאסר, אך לאחר קיצורי עונש, הוא שוחרר מהכלא לפני תשע שנים, לאחר שנשפט 



נורייגה מצא מקלט בשגרירות הוותיקן ורק לאחר ארבעה ימים הסגיר עצמו לידי האמריקאים. הוא הועמד לדין במיאמי על סחר בסמים, הלבנת כספים וסחיטה ונידון ל-40 שנה. בהמשך קוצר העונש ל-30 שנה ולבסוף הומתק ל-17 שנה בשל התנהגות טובה, וב-2007 שוחרר הרודן לשעבר מהכלא אולם נותר בארה"ב. לאחר מכן הוסגר לצרפת בעקבות עבירות הלבנת הון גדולות. לאחר מכן הוא הוסגר חזרה לפנמה, שם תכננו לבצע את העונש שנגזר עליו בהיעדרו, אבל בסופו של דבר הוא שוחרר מהכלא עקב מצבו הבריאותי, וכאמור מת הלילה.