סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב אמר היום (שלישי) כי שיתוף הפעולה של מוסקבה עם ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טרם הוביל לשינויים חיוביים ביחסים בין המדינות, כך צוטט הבכיר בסוכנויות הידיעות ברוסיה. ריבקוב הוסיף כי כמעצמות גרעין, רוסיה וארצות הברית אינן יכולות להמשיך לנהל את יחסיהם כפי שאלה מתקיימים היום.



בתוך כך פרשת הקשרים של נשיא ארצות הברית ואנשיו עם רוסיה במהלך מסע הבחירות לנשיאות הולכת ומסתעפת. בסוף השבוע שעבר דיווח הוושינגטון פוסט כי ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא, שוחח עם שגריר רוסיה בארצות הברית, סרגיי קיסליאק, על הקמת ערוץ תקשורת מוצפן בין צוות המעבר של טראמפ לבין הקרמלין, ככל הנראה כדי להסתיר את השיחות ביניהם ממעקב.



על פי התקשרויות רוסיות שיורטו על ידי האמריקאים, קיסליאק סיפר לממונים עליו כי הצעתו של קושנר, הנשוי לבתו של טראמפ, איוונקה, נעשתה בתחילת חודש דצמבר. לדבריו, קושנר הציע להשתמש במתקנים דיפלומטים רוסיים בארצות הברית. עוד דווח, כי בפגישה נכח גם מייקל פלין, לשעבר היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, שפוטר בגלל שלא חשף את קשריו עם הרוסים.



קיסליאק, כך עולה, נרתע מהאפשרות לקיים את השיחות במתקנים רוסיים, משום שהדבר היה גורם לסיכונים ביטחוניים עבור מוסקבה, כמו גם לצוותו של טראמפ.



הבית הלבן חשף את דבר הפגישה כבר בחודש מרץ, אבל המעיט בחשיבותה. גורמים המעורים בנושא אומרים שה-FBI סבור כי הפגישה, כמו גם פגישה בין קושנר לבנקאי רוסי, כנושא ראוי לחקירה.



ג'ארד קושנר ודונלד טראמפ
ג'ארד קושנר ודונלד טראמפ