המשטרה הבריטית החוקרת את אירוע הטרור שאירע במנצ'סטר לפני כשבוע וחצי בו נהרגו 22 בני אדם, איתרה היום (שישי) מכונית שעל פי החשד לפיגוע ההתאבדות. בעקבות ההתפתחות בחקירה פינו כוחות הביטחון תושבים במרכז העיר.



המשטרה חוקרת את הרקע לפיגוע שביצע סלמאן עבדי, המחבל שהביא למותם של 22 בני אדם שהגיעו להופעה של הזמרת אריאנה גרנדה ב"מנצ'סטר ארנה". מתקפת טרור זו נחשבת לקטלנית ביותר שפקדה את בריטניה ב-12 השנים האחרונות.



כוחות הביטחון בבריטניה מסרו היום כי מצאו רכב ניסן מיקרה במרכז העיר ובעקבות כך סגרו את האזור והורו לאזרחים להתרחק. "אנחנו מחפשים אחר מידע הנוגע לתנועה של המכונית הזאת ומי היה בה בחודשים האחרונים", אמר מפקד יחידת הבילוש, ראס ג'קסון בהצהרה שמסר. 



רכש חומרים להרכבת הפצצה


בתוך כך מנסה המשטרה לשחזר את תנועותיו של המחבל שתועד במצלמות אבטחה מחזיק מזוודה כחולה טרם פיגוע ההתאבדות. עבדי שב לבריטניה ב-18 במאי וארבעה ימים לאחר מכן ביצע את הפיגוע.



מחקירת המשטרה עלה אתמול כי המחבל שתועד מסתובב ברחובות מנצ'סטר רכש חומרים ששימשו אותו להרכבת הפצצה עם שובו לבריטניה. "מה שעלינו להבין הוא האם חלק מרכיבי הפצצה היו ברשותו טרם עזיבתו את בריטניה", אמר ג'קסון. 



המחבל מהפיגוע במנצ'סטר. צילום: רויטרס
המחבל מהפיגוע במנצ'סטר. צילום: רויטרס