לאחר פיגוע הטרור שאירע במהלך הלילה בלונדון, בו נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו כ-50 נוספים, נשאה הבוקר (ראשון), ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי דברים בפני כלי התקשורת בממלכה, מול מעונה הרשמי ברחוב דאונינג 10 בבירת המדינה. לדבריה, ""הניצחון על האידאולוגיה האסלאמיסטית הוא האתגר הגדול של זמננו".  


"אמש ארצנו נפלה קורבן למתקפת טרור אכזרית שוב", אמרה מיי בפתיחת דבריה, והוסיפה כי "בשם תושבי לונדון ואזרחי המדינה אני רוצה להודות לכוחות הביטחון והאזרחים שהגיבו באומץ ולאחל החלמה מהירה לנפגעים. זאת המתקפה השלישית שאנגליה סובלת בחודשים האחרונים, כאשר במרץ מתקפה דומה קרתה באזור ווסטמינסטר, ובמנצ'סטר היה בפיגוע לפני שבועיים, ואמש פיגוע נוסף".

"אין קשר בין הפיגועים האחרונים" הוסיפה מיי, "אך מדובר באיום חדש, טרור מהווה השראה לטרור. הטרוריסטים מחקים אחד את השני, אסור לנו להאמין שדברים יכולים להישאר כפי שהם. עלינו לשנות את הדברים, ובעיקר בארבעה נושאים: דבר ראשון, האידאולוגיה האסלאמיסטית שמפתחת שנאה, שמאמינה שהמערב עומד מול ערכי האסלאם. ניצחון על האידאולוגיה הזאת הוא האתגר הגדול של זמננו. אי אפשר לנצח את האידאולוגיה הזאת באופן צבאי אלא בשכנוע בלבד". 

"דבר שני, אנחנו לא יכולים לאפשר לאידאולוגיה הזאת להתפשט ולתת לה מרחבים בטוחים, אך הרשת והרשתות החברתיות מאפשרים בדיוק את זה, עלינו לפעול נגד הפצת הדעות הללו בשיתוף עם מדינות העולם. בנוסף לרשת, מרחבים חופשיים כאלה קיימים גם בעולם הממשי. עלינו להמשיך לפעול נגד דאעש בסוריה ועיראק, אך עלינו לפעול גם בארצנו, יש סובלנות רבה מדי לקיצוניות במדינה שלנו. זה ידרוש מאיתנו הכרעות קשות, אך כולנו חייבים לפעול יחד, כממלכה מאוחדת באמת. ודבר אחרון, יש לנו מערכת מורכבת נגד טרור שפעלה שנים רבות, אך עם השינויים באופי הטרור, עלינו לשנות את המערכת ולתת כוח נוסף לכוחות הביטחון נגד המאבק נגד הטרור"

"עלינו לתת כוח למערכת הביטחון". שוטרים בריטים פרוסים בלונדון, צילום: רויטרס
"עלינו לתת כוח למערכת הביטחון". שוטרים בריטים פרוסים בלונדון, צילום: רויטרס




הגיע הזמן להגיד 'די'

מיי המשיכה ואמרה כי "מאז שהאיום החל סיכלנו פיגועים רבים, אבל הגיע הזמן להגיד 'די'. על כולנו להמשיך בחיינו, על החברה שלנו להמשיך לתפקד בהתאם לערכיה, אך בנוגע לטרור דברים חייבים להשתנות. מתוך כבוד להרוגים שתי המפלגות עצרו את קמפיין הבחירות, איך אסור לתת לטרור לפגוע בתהליך הדמוקרטי שלנו. הקמפיינים יימשכו מחר והבחירות ייערכו במועדן. כמדינה, לנוכח המתקפה עלינו להתאחד, לפעול יחד ולנצח את האיום הזה", סיימה מיי את דבריה.

כזכור, המוקד הראשון של המתקפה המשולבת אירע בשעה 22:08 שעון לונדון, כאשר רכב מסחרי פגע בהולכי רגל על גשר לונדון, ולמקום הוזנקו כוחות משטרה חמושים ואמבולנסים רבים. על פי דיווחים שונים, אחרי שפגעו בהולכי הרגל, התוקפים יצאו והחלו לדקור עוברים ושבים כאשר הם הגיעו עד לשוק בורו הסמוך לגשר. בעקבות המתקפה השהו כלל המפלגות, מלבד זו של המועמד העצמאי פול נוטל, את קמפיין הבחירות שלהם, ארבעה ימים בלבד לפני שאזרחי המדינה ילכו להצביע בקלפיות.