"מזון כשר? יהודים? כאן?", הביטה בי בתמיהה בעליו המוסלמית של המרכול היחיד שנותר פתוח מול המתחם הסגור של שוק בורו. אך אוסמן חאן, שהגיע לכאן בראש משלחת מסגד חמדיה שבדרום לונדון, מספר על שיתוף הפעולה של אנשי הדת המוסלמים והיהודים בדרום העיר - נוכחות הדדית בחגים ופעילות להנצחת השואה. הרב שמואל סגל, רבה של סוטון, הקהילה הגדולה בדרום לונדון, מאשר את הדברים.



לאחרונה ביקרה בבית הכנסת שלו קבוצה של נשים מוסלמיות שביקשו להתנער מן האסלאם הקיצוני. בית הכנסת אמנם לא היה מטרה לאיומים, אבל בתי הכנסת ובתי הספר היהודיים נחשבים ליעד מרכזי של הטרור, לפי גורמי ביטחון ממשלתיים.



יש לציין כי גורמי הביטחון הקצו תמיכה כספית לארגון ההגנה העצמית של הקהילה, שהושקעה בשמירה ובציוד אלקטרוני, אך זו עדיין אינה מספקת. הרב סגל אומר כי "עד עכשיו לא היה פיגוע טרור ישיר נגד היהודים, אבל זה לא ביטוח לעתיד. האנטישמים באים גם מחוגי הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני. התעמולה האנטי־ציונית נגד מדינת ישראל, באוניברסיטאות ובמקומות אחרים, מובילה לגילויי אנטישמיות".



לדבריו, "פעולות הטרור האחרונות מופנות נגד בריטניה כולה ונגד המבנה הרב־תרבותי שלה, נגד צעירים שרצו לבלות ובמטרה לסכסך בין העדות, אבל האיום על היהודים נותר ממשי". עם זאת, לא ידוע בינתיים על נפגעים יהודים בפעולת הטרור האחרונה. גם לא ברור כיצד ישפיעו הפיגועים האחרונים, ובמיוחד הפיגוע הנוכחי, על הבחירות לפרלמנט שייערכו ביום חמישי. בכל מקרה, בקהילה היהודית חושבים כי מפלגת הלייבור לא עושה די כדי להילחם בהתבטאויות האנטישמיות שהשמיעו חברים בכירים בה.



לפי סקר אחרון, התמיכה בלייבור בקרב היהודים ירדה מאוד, אומר הרב סגל. לדבריו, גל הטרור והברקזיט גורמים ליהודים רבים לבחון אפשרות של הגירה, אך פחות לישראל - ויותר למדינות אירופיות אחרות ולקנדה.