שגרת החיים כבר לא אותו דבר: רמת הכוננות בבריטניה תישאר חמורה, כך אמרה היום (שני) ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, לאחר בפיגוע שאירע שלשום בלונדון, ואשר גבה את חייהם של שבעה בני אדם וגרם לפציעתם של 48. בנוסף, מיי אמרה כי אמצעי הביטחון בגשרים במרכז העיר תוגברו, כולל הצבת בטונדות כדי למנוע פיגועי דריסה דוגמת זה שאירע אתמול. 



משטרת לונדון הודיעה כי זהותם של המחבלים שביצעו את הפיגוע ידועה, וכי הם יתפרסמו לכשיתאפשר.בינתיים, בכלי התקשורת בבריטניה דווח כי אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע נשא עליו תעודת זהות אירית. החוקרים בודקים האם הם היו חלק מרשת טרור רחבה יותר. לדברי מפקדת משטרת לונדון, קרסידה דיק, שלוש מתקפות הטרור האחרונות בבריטניה, שבוצעו על ידי קיצונים מוסלמים, היו בעיקרן פעולות מקומיות. לדבריה, רוב האיומים שבפניהם עומדת בריטניה אינן מכוונים מחו"ל.



"לכל הפיגועים האחרונים יש מרכז כובד מקומי", אמרה דיק, אבל סייגה ואמרה כי בשלושת הפיגועים שבוצעו, כמו גם בחמישה שסוכלו, היו ממדים בינלאומיים. "תמיד נבדוק אם משהו מתנהל על פי הוראה מבחוץ, אבל כרגע נראה שרוב האיומים אינם מגיעים מבחוץ".



ארגון המדינה האסלאמית נטל הלילה אחריות על הפיגוע שהתרחש אמש בגשר לונדון ובשוק סמוך, כך עולה מדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית של הארגון. בתוך כך, משטרת בריטניה פשטה על בתיהם של חשודים במעורבות באירוע וגורמים בה הסבירו: "נחשוף את שמות המחבלים כשהדבר יתאפשר מבחינה מבצעית". הגורמים במשטרה הוסיפו כי בתקופה הקרובה, הציבור יראה נוכחות גבוהה יותר של כוחות משטרה ברחבי העיר". בין העצורים נמצאים ארבעה גברים ושבע נשים. אדם נוסף שנעצר במהלך היום שוחרר. 



בתוך כך, בריטניה נערכת גם לבחירות לפרלמנט שייערכו ביום חמישי, כשאת חלק גדול מתשומת הלב תופסת הכוננות הביטחונית. הדוברת של ראש הממשלה ניסתה להרגיע את החששות ואמרה כי הממשלה עובדת בצמוד עם המשטרה על מנת להבטיח את הביטחון במהלך יום הבחירות, וכי תוכניות נעשו כבר לפני שבועות.