שני פיגועים הרעידו היום (רביעי) את אדמתה של איראן, וערער את הביטחון במדינה, במה שנראה כמו אירוע שעשוי להשפיע לטווח הארוך  על התהליכים במדינה ועל המלחמות בהן איראן נמצאת בהרבה שטחים במזרח התיכון. מי שניסה לשפוך אור על הנעשה במדינה הוא מנהל רדיו "רן", רני עמרני, רדיו פרסי שפועל מעל תשע שנים בישראל, ומקבץ אליו מאזינים הן מאיראן והן גולים במדינות אחרות.



"אחרי 37 שנים שלא קרה פיגוע שם, פתאום דאעש תקף את איראן, גם אחרי כל כך הרבה שנים שדאעש פעל, זאת הפעם הראשונה שהם מצליחים. זה משהו שפעם לא היה ניתן לעשות. האזרחים עכשיו בהלם, כי הם מפחדים להפוך לסוריה או עיראק. לפני חודשיים דאעש הוציא סרט ביוטיוב, ודיבר בפרסית צחה ורהוטה אל העם האיראני.



"הארגון הוא קרא לכל הסונים באיראן, שיקומו ויעשו מהפכה ושמספיק עם השלטון של השיעים. צריך לזכור שיש כמות מאוד גדולה של סונים באיראן. אמנם בטהראן, שיראז ואיספאהן יש יותר שיעים, ובגלל זה הם שולטים במדינה, אבל כל מערב איראן, החל מכורדיסטאן המערבית, כולם סונים. כל המזרח, עם הבדואים, שקרובים לגבול אפגניסטן-פקיסטן, הוא אזור רק של סונים.



עמרני גם ציין שאפקט הפיגוע השפיע גם  על הרדיו שלו: "יש לנו הרבה מאזינים, והדרך להעלות אותם לשידור היא מגוונת. יש דרך להעלות הרבה מאזינים, שעולים ומספרים מה קורה שם. היום הם היו מאוד מבוהלים וחוששים ממלחמה נגד דאעש. אבל צריך לזכור שהרבה יותר קשה לפעול. כוחות הביטחון שם מאוד חזקים, וגם משמרות המהפכה, שנמצאים בלבוש אזרחי ולא אזרחי, ונמצאים בכל מקום. מאוד קשה לפעול. בדרך כלל אזרחים משתפים פעולה עם דאעש וכך הוא פועל במדינות כשהוא מוציא פיגועים, אבל צריך לזכור שהסונים באיראן לא משתפים פעולה עם דאעש, כמו במקומות אחרים.



לאחר מכן נשאל על היחס של האיראנים לישראל והפתיע: "האיראנים מאוד אוהבים לשמוע את ריטה. אין ספק שלמשטר יש עוינות נגד ישראל, אבל העם האיראני מאוד מחבב את ישראל. רוב העם מדוכא, אז הוא נגד המשטר, אבל העם האיראני אוהב את ישראל. כמה שמנסים לגרום להם לשנוא את ישראל, הם מנסים יותר ויותר לאהוב".