מקורות פלסטינים מסרו היום (חמישי) לעיתון הירדני אלרד שביומיים האחרונים עזבו מנהיגים מתנועת חמאס את קטאר למדינות אחרות. המקורות הוסיפו כי דוחא ביקשה מחמאס לאחרונה שחברי הנהגה שהתארחו בקטאר לתקופה ארוכה, יסיימו את שהותם בשל "לחצים חיצוניים". בכיר חמאס אחמד יוסוף אמר לעיתון הירדני כי "בכירים בחמאס עזבו את קטאר מרצונם כדי לא להביך את המדינה בשל המשבר הנוכחי".

הוא הוסיף כי "חמאס מוכן לעזוב את קטאר בכל רגע והארגון מוכן גם להעתיק את לשכתו המדינית לכל מקום אם יתבקש לכך. זאת במטרה להקל את הלחצים על דוחא". לדבריו, "קטאר הייתה ונותרה התומכת הגדלה של הפלסטינים ושל חמאס ואנו מכבדים אותה". לדברי הבכיר, הנהגת הארגון יכולה להגיע למלזיה, ללבנון, או לחזור לרצועת עזה. בנוסף, הדגיש יוסוף כי "חמאס פונה לחיזוק יחסיו עם איראן שכן הבריתות החדשות באזור דוחפות את חמאס למהר לחזק את יחסיו עם טהרן כדי להגן על האינטרסים של הארגון והפרויקט הלאומי שלו". 

"לא להביך את המארחת". אמיר קטאר. צילום: רויטרס
"לא להביך את המארחת". אמיר קטאר. צילום: רויטרס
מקורות פלסטינים אמרו לעיתון הירדני כי בכירים בחמאס כבר עזבו את קטאר והגיעו למלזיה, טורקיה ולבנון וכי בימים הקרובים הם יכולים גם להגיע למדינות אחרות. לדבריהם, אחד הבכירים הבולטים שעזב את קטאר הוא סאלח עארורי, שככל הנראה הגיע למלזיה. עארורי הוגלה או גורש מטורקיה לבקשת ישראל לאחר שהוגשה תלונה שהוא עומד מאחורי פיגועים שביצעו פלסטינים בגדה המערבית. המקורות דחו את הטענות כאילו ראש הלשכה המדינית לשעבר חאלד משעל וחברי הלשכה מוחמד נאסר וסמי חאטר עזבו את קטאר. "הם ייצאו מהמדינה רק אם יהיו התפתחויות דרמטיות לא צפויות בקטאר", אמרו המקורות. 
במקביל, דובר חמאס חוסאם בדראן קשר בין התזוזות של בכירי חמאס לבין הבחירות האחרונות של הארגון במהלכן נבחר ראש הלשכה המדינית איסמעיל הנייה שמתגורר בתוך רצועת עזה. "ההנהגה החדשה של התנועה החלה בארגון מחדש כולל העברות של מנהיגיה ובכירה ממדינות שונות לפי האינטרס שלה. חמאס תמשיך להיות בחוד החנית נגד הכיבוש, כאשר המצפן שלנו יהיה תמיד לכיוון ירושלים למרות האתגרים הקשים"