צריך לשפשף את העיניים, כדי להאמין למה שנכתב בעיתון סעודי נגד ארגון חמאס ברצועת עזה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, יכול לגזור ולשמור, או לגזור ולכתוב את הדברים בשם אומרם באתר "אל-מונאסק" הפונה לעולם הערבי. במאמר ביקורתי חריף במיוחד, כותב העיתון הסעודי "עוקאז", היום כי "מה שעושה חמאס הוא בגידה כפולה לסוגיית פלסטין, שכן הארגון השקיע בשלוש השנים האחרונות 120 מיליון דולר בבניית מנהרות בצורה אינטנסיבית". 

על פי העיתון, חמאס רצועת עזה לוקח מיליוני דולרים מסעודיה והאמירויות, במטרה לחפור מנהרות ומחזיק שני מיליוני פלסטינים ברצועה כבני ערובה. "על חמאס היה למהר לסיים את האסונות של רצועת עזה, במקום לצאת בביקורת נגד ההצהרות של שר החוץ הסעודי, עאדל ג'ובייר", שדרש מוקדם יותר מקטאר לנתק את יחסיה עם הארגון העזתי כמו גם עם האחים המוסלמים.


הכתבה באתר. צילום מסך
הכתבה באתר. צילום מסך

 

לדברי העיתון הסעודי, ארגון חמאס הוא ארגון טרור שמבצע פשעים שהם גרועים יותר מפשעי ארגון המדינה האסלאמית, דאעש. "דאעש מבצע רצח ישיר, ואילו חמאס מבצע רצח איטי", נכתב בעיתון הסעודי באחד המאמרים הקשים שמתפרסמים במדינה ערבית נגד ארגון חמאס מאז ומעולם ומוסיף בכתב אישום חסר התקדים, כי "חמאס מקציב מיליוני דולרים מסעודיה והאמירויות, כדי לתמוך בטרור בהוראות איראן". העיתון הסעודי המוביל השווה בין הפשעים שעושה דאעש במוסול שבעיראק לבין מה שעושה חמאס בעזה, ומציין כי "אין הבדל ביניהם".
העיתון קורא למעורבות ערבית מיידית, כדי להפסיק את הניצול שעושה חמאס לתושבי הרצועה, "כדי להציל את חייהם". הוא מדגיש, כי "חמאס מעבירה את כל הסיוע שמקבלים הפלסטינים לאינטרסים שלו, חופר מנהרות מתחת לבתי הספר, לבתי תושבים ולבתי החולים ובכך מהווה סכנה על חיי האזרחים הפלסטינים". בעיתון סיכמו: "חמאס משתמש בפלסטינים בעזה כמגנים אנושיים".