נשיא ארה"ב דונלד טראמפ טראמפ יבקר בפולין בחודש הבא, שם הוא אמור להצהיר על המשך המחויבות של ארה"ב לברית נאט"ו. טראמפ אמור לקחת חלק בוועידת G-20 שתתקיים בעיר המבורג בגרמניה בתאריכים 7-8 ביולי. בהודעת הבית הלבן נמסר כי עוד לפני שיגיע לגרמניה על מנת לקחת חלק בוועידה, יבקר הנשיא טראמפ בפולין שם ייפגש עם הנשיא אנדז'יי דודא ועם ראשת הממשלה ביאטה שידלו.



על פי הבית הלבן, במהלך הביקור בפולין יישא טראמפ "נאום חשוב" בו הוא אמור לחזור על מחוייבותה של ארה"ב לברית נאט"ו. "הביקור של הנשיא בפולין יבטיח מחדש את מחויבותה האיתנה של ארה"ב לאחת מבנות בריתנו הקרובות ביותר באירופה. כמו כן ידגיש הביקור את העדיפות שמעניק הממשל האמריקאי לחיזוק ההגנה הקולקטיבית של ברית נאט"ו", מסר דובר הבית הלבן, שון ספייסר. הוא הוסיף כי במהלך הביקור בפולין "יישא הנשיא נאום משמעותי" וייקח חלק בוועידת "שלושת הימים" בה ייקחו חלק נציגי המדינות הסמוכות לים האדריאטי, הים הבלטי והים השחור, המנהלות מיזם אנרגיה משותף. 


ייתכן כי במהלך השתתפותו בוועידת G-20, בה אמורים לקחת חלק מנהיגי המדינות הגדולות בעולם, תתקיים פגישה בין טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. המפגש האפשרי מעורר סקרנות רבה לאור החקירה המתנהלת בחודשים האחרונים סביב קשרי טראמפ ורוסיה במהלך קמפיין הבחירות האחרון, וההכחשות של טראמפ והקרמלין על קשרים כאלו.  

מפגש פסגה מסקרן. פוטין. צילום: רויטרס
מפגש פסגה מסקרן. פוטין. צילום: רויטרס


אלפי חיילים הוצבו בפולין 

בכיר בבית הלבן שנשאל בסוף השבוע על ידי עיתונאים האם אכן מתוכננת פגישה בין טראמפ לפוטין במהלך וועידת G-20 אמר "נעדכן אותכם" והוסיף כי אינו שולל פגישה כזו אך "מפגשים אישיים בין מנהיגים נקבעים רק בזמן סמוך יותר לקיום הוועידה". בזמן ממשל אובמה ביקש הממשל האמריקאי להציב מערכות רדאר ומערכות הגנה מפני טילים על אדמת פולין, מה שעורר זעם עצום ברוסיה שאיימה "להגיב בחריפות" ואף הודיעה כי לא תהסס להפציץ את אתרי הנשק שיוצבו על אדמת פולין.

לטענת הקרמלין הצבת מערכות הטילים על אדמת פולין ומדינות בלטיות נוספות "הן איום חמור על בטחונה של רוסיה". לפני מספר שבועות גם הוצבו כוחות של אלפי חיילי נאט"ו על אדמת פולין, לבקשת הממשלה הפולנית, על מנת להגן על המדינה מפני תוקפנות רוסית אפשרית כפי שנעשה בחצי האי קרים. זו תהיה נסיעתו השנייה של טראמפ ליבשת אירופה לאחר המסע הראשון בחודש שעבר, בו ביקר בחמש מדינות ובתוכן גם ישראל.