חוויה מפחידה עברה ביום ראשון בלילה על 221 הנוסעים ואנשי הצוות שהמריאו בדרכם מסידני לשנגחאי. המטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום לאחר שנוצר חור גדול בכיסוי של אחד המנועים בשל פיצוץ שהתרחש בעת שהמטוס היה באוויר. כשעה אחרי שטיסה 736 של חברת התעופה הסינית צ'יינה איסטרן איירליינס המריאה מאוסטרליה בדרכה לסין, דיווח הקברניט למגדל הבקרה על בעיות עם אחד המנועים בצד השמאלי של מטוס האיירבוס A330. "תקלה במנוע מספר 1", נשמע הקברניט אומר, לפי תמלול השיחה שפורסם. 



הנוסעים דיווחו על רעש חזק ועל ריח של שריפה, ומהחלונות ניתן היה אפשר לראות חור גדול שנפער בכיסוי שמגן על המנוע. "זה היה רעש חזק ביותר, היה ברור שמשהו לא בסדר קרה עם הכנף", סיפרה הנוסעת לי סטיוארט. "היינו באוויר ופתאום שמענו את הקול הזה. היה ריח של משהו שנשרף", סיפר נוסע אחר. "פחדתי. הקבוצה הייתה מבועתת".



הטייס החזיר את המטוס לכיוון שדה התעופה בסידני, אך נאלץ לחוג באוויר עוד דקות ארוכות, עד שקיבל אישור נחיתה, בעוד אנשי הצוות פעלו להרגיע את הנוסעים המפוחדים. בסופו של דבר, נחת המטוס בשלום, בליווי של צוותי כיבוי, וכל הנוסעים ואנשי הצוות פונו ללא פגע.



הרשות לבטיחות בטיסה באוסטרליה פתחה בחקירה, כאשר ההתמקדות בה היא במנוע הטרנט 772 של רולס רויס. החשד הוא שמדובר בחלק של המנוע שכנראה לא היה מחובר היטב או במאוורר שהתפרק.