התובע העצמאי בעניין קשרי טראמפ-רוסיה חוקר את האפשרות שהנשיא האמריקאי ביצע עבירה של שיבוש מהלכי משפט. לפי דיווח בוושינגטון פוסט שפורסם היום (חמישי) לפנות בוקר ומצטט חמישה בכירים אנונימיים, התובע רוברט מולר הרחיב את חקירתו ומראיין קציני מודיעין בכירים בניסיון להבין האם טראמפ אכן ניסה להפעיל לחצים על ראש ה-FBI ג'יימס קומי או גורמים אחרים בניסיון למנוע את החקירה שביצעו קודמיו של מולר בתפקיד. 

לפי הדיווח, "תיק רוסיה" כולל כעת שלושה חלקים מרכזיים – האפשרות של תיאום לא חוקי בין סביבת טראמפ לרוסיה טרם השבעתו לנשיאות, האפשרות של פשעים כלכליים על ידי מקורבים לטראמפ, והאפשרות שטראמפ ניסה לשבש מהלכי חקירה סביב חקירת ה-FBI את נושא התיאום עם רוסיה.  

התובע המיוחד רוברט מולר. צילום: רויטרס
בחודש ינואר האחרון ג'יימס קומי אמר לטראמפ כי הוא לא חשוד בחקירה אודות הקשר הרוסי, אך הדבר השתנה מעט אחרי פיטוריו, וכעת הוא מהווה את אחד ממושאי המחקר בתיק. 

בכירי קהיליית המודיעין האמריקאית, בכללם ראש הסוכנות לביטחון לאומי ( (NSAמייק רוג'רס, צפויים למסור עדות בקרוב עבור מולר, תחת סודיות גבוהה. הצוות של מולר מחפש גורמים נוספים שיוכלו לשפוך אור על מהלכי הנשיא בעניין. 
מטעם עורך דינו של טראמפ נמסר: "ההדלפה של ה-FBI אודות הנשיא היא מזעזעת, לא חוקית ולא מתקבלת על הדעת". 

ראש ה-FBI המפוטר ג'יימס קומי. צילום: רויטרס
כזכור, טראמפ פיטר בחודש שעבר את ראש הבולשת ג'יימס קומי באמתלות סותרות. זמן קצר אחר כך פורסם כי טראמפ ביקש מקומי בקשות שונות בנוגע לחקירה בעניין רוסיה, באופן שעשוי לעלות לכדי עבירה של שיבוש מהלכי חקירה. קומי טען בעדותו בסנאט לאחר פיטוריו כי הוא פירש את הדחתו כתגובה על כך שלא שיתף פעולה עם טראמפ ב"הקלת הלחץ" על החקירה. במידה ויימצאו ראיות משמעותיות לשיבוש בהליכי חקירה, מדובר בעילה אפשרית להדחת הנשיא על ידי הקונגרס, אם זה ירשיעו במשפט מיוחד.