משרד ההגנה של קטאר הודיע אתמול על הסכם לרכישת 36 מטוסי F-15 מארצות הברית תמורת 12 מיליארד דולר. העסקה הושלמה למרות הביקורת שהשמיע לאחרונה הנשיא דונלד טראמפ נגד הנסיכות על תמיכתה בטרור בעקבות המשבר במפרץ הפרסי.  



מזכיר ההגנה האמריקאי, ג'יימס מאטיס, ונציגים מקטאר היו צפויים להיפגש ביום רביעי על מנת לחתום על העסקה, אמר גורם המעורה בפרטים לסוכנות הידיעות רויטרס. מהפנטגון נמסר, כי הרכישה תעמיק את שיתוף הפעולה הביטחוני בין ארצות הברית לקטאר.

עוד נמסר, כי מאטיס ועמיתו הקטארי, חאליד על עטיה דנו גם בפעילות נגד ארגון המדינה האסלאמית ובחשיבות של הרגעת במפרץ כדי שכל הצדדים במפרץ יוכלו להתמקד במפגש במטרות משותפות.

בשבוע שעבר האשים הנשיא טראמפ את קטאר במימון טרור, מה שעלול לפגוע במאמתים של מחלקת המדינה להביא לרגיעה באזור. 

כזכור, לפני עשרה ימים התחוללה דרמה גדולה בעולם הערבי, כשמספר מדינות, הן מצרים וערב הסעודית, הודיעו על ניתוק היחסים עם קטאר בשל תמיכתה בטרור - בפרט בארגון האחים המוסלמים - ובשיתוף פעולה עם איראן. בין השאר הודיעו המדינות על הפסקת הטיסות לדוחא, בירת קטאר, וממנה. ערב הסעודית הודיעה על סגירת ערוץ אל ג'זירה במדינה. 

יום לאחר פרוץ המשבר, התייחס אליו הנשיא טראמפ ואף לקח קרדיט על המהלך: "במהלך הנסיעה האחרונה שלי למזרח התיכון הצהרתי שאי אפשר לממן יותר אידיאולוגיה רדיקלית. המנהיגים הצביעו על קטאר – ותראו!", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. לאחר מכן הוסיף ואמר:  "כל כך טוב לראות שהביקור בערב הסעודית כבר משתלם. הם אמרו שהם יינקטו עמדה קשה נגד מימון קיצונים, וכולם התייחסו לקטאר. ייתכן שזו תחילת סוף עידן הטרור!".