יממה אחרי השריפה הגדולה במגדל המגורים גרנפל בלונדון, הרשויות בלונדון מעריכות הבוקר (חמישי) כי לא יימצאו עוד ניצולים בין ההריסות. המשטרה הזהירה כי מספר ההרוגים, עומד כרגע על 12, צפוי לעלות, וייתכן שיגיע אפילו למאות. בבתי החולים בבירת בריטניה מאושפזים 34 פצועים, בהם 18 במצב אנוש. 

לדברי מפקדת שירותי הכבאות בבירת בריטניה, דני קוטון, יש מספר לא ידוע של גופות במגדל. "דרוש נס כדי שבעוצמת השריפה והחום האלה נמצא מישהו בחיים".
השריפה בבניין בלונדון

המגדל שבער בלונדון, היום. צילום: רויטרס
המגדל שבער בלונדון, היום. צילום: רויטרס



היא הוסיפה, כי לוחמי האש עדיין לא יכולים להיכנס לבניין ולבצע חיפוש מקיף בבניין בן 24 הקומות במערב העיר משום שלא בטוח עבורם ללכת בשולי הבניין. "חלקים מהבניין אינם בטוחים כרגע", אמרה קוטון, "אבל השלד המרכזי כן, כך שהאנשים שלי הגיעו הלילה לקומה העליונה. הם ביצעו חיפוש ראשוני במסדרונות".למרות שהיינו שם, טרם ביצענו חיפוש מקיף, ועד שהמבנה יהי בטוח, אני לא רוצה לסכן את שלומם של לוחמי האש". קוטון הוסיפה שסוקרי המבנה ומומחי החיפוש יבדקו היום את הבניין, וברגע שהוא יוכרז כבטוח, יתחיל החיפוש המלא. 


בתוך כך, יותר ממיליון לירות שטרלינג נאספו עד כה מתרומות כדי לסייע  לנפגעים מהשריפה. מתנדבים וארגוני צדקה מסייעים להאכיל ולתת מקלט לאלה שלא יכולים לחזור לביתם.
 
ראש הממשלה תרזה מיי, צפויה לבקר היום במקום האסון ולשוחח עם צוותי החירום כדי להבטיח שיהיו להם את כל האמצעים הדרושים לטפל במצב. היא גם הבטיחה חקירה מקיפה בעקבות הטענות על כך שהאש התפשטה במהירות כה גבוהה.