נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הגיב היום (חמישי) לדיווחים שנפתחה נגדו חקירה על שיבוש מהלכי משפט וטען כי מדובר בהמשך הרדיפה הפוליטית נגדו. בציוץ שפרסם טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, כתב הנשיא כי "הם המציאו עלילה על שיתוף פעולה עם הרוסים ולא מצאו אף הוכחה, אז עכשיו הם הולכים על טענות של שיבוש מהלכי משפט בנוגע לסיפור המזוייף, נחמד".





כזכור, במהלך הלילה דווח כי התובע העצמאי שמונה לחקור את קשרי טראמפ-רוסיה, רוברט מולר, חוקר את האפשרות שהנשיא ביצע עבירה של שיבוש מהלכי משפט. לפי הדיווח, מולר הרחיב את החקירה ומראיין קציני מודיעין בכירים בניסיון להבין האם אכן הופעלו לחצים על ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי בניסיון לשבש את החקירה.



לפי הדיווח, "תיק רוסיה" כולל כעת שלושה חלקים מרכזיים – האפשרות של תיאום לא חוקי בין סביבת טראמפ לרוסיה טרם השבעתו לנשיאות, האפשרות של פשעים כלכליים על ידי מקורבים לטראמפ, והאפשרות שטראמפ ניסה לשבש מהלכי חקירה סביב חקירת ה-FBI את נושא התיאום עם רוסיה. פרשנים רבים בארצות הברית הזכירו כי האשמות על שיבוש הליכי משפט הביאו להתפטרות הנשיא לשעבר ריצ'רד ניקסון ולניסיון ההדחה הכושל של הנשיא לשעבר ביל קלינטון.