מצבו של חבר הקונגרס הרפובליקני סטיב סקליס, שנורה אתמול בעת אימון בייסבול, מוסיף להיות אנוש. היום (חמישי) עבר סקליס ניתוח שלישי והמאבק על חייו נמשך. בתוך כך מצבו של הלוביסט מאט מיקה שנפצע גם הוא באירוע מוגדר קשה אך יציב.



מוקדם יותר דווח כי הרובה ששימש את היורה, ג'יימס הודג'קינסון, נקנה באופו חוקי, כך מסרו מספר גורמי אכיפת חוק לרשת ABC. כאמור האירוע התרחש במהלך אימון בייסבול באלכסנדריה, וירג'יניה לקראת משחק בין חברי בית הנבחרים לחבר הסנאט.



לפי הדיווחים להודג'קינסון, היורה לכאורה היו מספר התנגשויות עם רשויות החוק בעבר, אבל לא היה עבר פלילי ולכן הוא יכול היה לרכוש את הרובה באופן חוקי. עוד דווח, כי הנשק ששימש את היורה היה מסוג SKS 7.62. הרשויות גם חשפו אקדח מסוג 9 מ"מ, אבל לא ברור אם נעשה בו שימוש באירוע החמור.



"התחלתי ללחוץ על הפצע"


התקרית החלה אתמול ב-7:15 בבוקר שעון מזרח ארה"ב. חבר הקונגרס מו ברוקס השתמש בחגורה שלו כחסם עורקים על מנת לעצור את הדימום של סקליס. לאחר מכן סיפר: "ראיתי רובה מאחורי הבסיס השלישי, ואז שמעתי את סקליס ליד הבסיס השני צועק".



הירי בחבר הקונגרס סטיב סקליס. צילום: טוויטר
הירי בחבר הקונגרס סטיב סקליס. צילום: טוויטר





הסנאטור ג'ף פלייק, שנכח במקום, הוסיף: "התקשרתי לאשתו. לא רציתי שהיא תתעורר ותשמע על זה בחדשות". הוא אמר כי "ברגע שהירי הפסיק, רצתי לעבר סקליס התחלתי ללחוץ על הפצע". פלייק הוסיף כי לולא משטרת הקפיטול, זה היה הופך לטבח.



האדם שביצע את הירי לעבר חברי הקונגרס בווירג'יניה, מת מפצעיו בבית החולים, כך אמר לאחר התקרית נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים. ההכרזה של הנשיא הפתיעה שכן נהוג שהרשויות החוקרות מעבירות את המידע.



על פי עמוד הפייסבוק של הודג'קינסון, מדובר בתומך נלהב של ברני סנדרס ובמבקר חריף של הנשיא טראמפ. באחד הפוסטים כתב ש"טראמפ הוא בוגד. טראמפ הרס את הדמוקרטיה שלנו. הגיע הזמן להרוס את טראמפ ושותפיו".