התובע המיוחד, רוברט מולר, שבוחן את קשריו של נשיא ארצות הברית עם הממשל הרוסי ואת ההתערבות של מוסקבה בבחירות לנשיאות, בוחן כעת את עסקיו של ג'ראד קושנר, חתנו של טראמפ. כך דווח הלילה (שישי) ב"וושינגטון פוסט" על פי גורמים רשמיים המעורים בפרשה.



סוכני ה-FBI בוחנים קשרים פיננסיים נוספים, בין היתר של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין. ה"וושינגטון פוסט" דיווח בעבר כי חוקרים בוחנים פגישות שערך קושנר עם הרוסים בתחילת דצמבר עם שגריר רוסיה סרגיי קיסליאק ועם מנהל הבנק לפיתוח רוסי, סרגיי גורקוב.



על פי החשד באותה פגישה עם קיסליאק הציע חתנו של טראמפ להקים קו תקשורת מאובטח בין טראמפ לקרמלין. הפגישה עם הבנקאי הרוסי נערכה כאשר חברה בבעלות קושנר חיפשה אחר מימין של 1.8 מיליארד דולר עבור רכישת משרדים בשדרה החמישית בניו יורק. הדבר מעלה סימני שאלה האם האינטרסים הכלכליים של קושנר התנגשו עם תפקידו הציבורי. עם זאת, חקירתו של מולר נמצאת בראשיתה וטרם ברור אם יוגש כתב אישום פלילי בסופה.



בתוך כך קושנר הסכים לדון בקשריו עם רוסיה עם ועדת המודיעין של הסנאט, המנהלת את אחת החקירות הנוגעות להתערבות הרוסית בבחירות 2016. קושנר ממעט לדון בפומבי על תפקידו בבית הלבן אך הפך לדמות מרכזית בממשל, בהיותו בעל אחריות על תחומי מדיניות הנוגעים לקנדה, סין, מקסיקו והשלום במזרח התיכון.



"ציד המכשפות הגדול בהיסטוריה"



על רקע הבדיקות הנשיא טראמפ ממשיך להדוף את הטענות להתערבות רוסית בבחירות. "הם המציאו קנוניה מזויפת עם הסיפור הרוסי, מצאו אפס הוכחות, ועכשיו הם הולכים על שיבוש הליכי משפט על הסיפור המזויף. נחמד", זהה הציוץ שהעלה אתמול בשעת בוקר מוקדמת נשיא ארה"ב בתגובה על הדיווחים ב"וושינגטון פוסט", שלפיהם החוקר המיוחד שמונה להוביל את חקירת הקשרים בין טראמפ לרוסיה במהלך קמפיין הבחירות, רוברט מולר, מתמקד כעת בשאלה אם טראמפ ניסה לשבש את הליכי החקירה.



על פי הדיווח, מולר בודק אם יש מקום לחקור את טראמפ בחשד לשיבוש, לאחר שרמז לראש ה־FBI המודח ג'יימס קומי לעצור את החקירה סביב קשריו של היועץ לשעבר לביטחון לאומי מייקל פלין עם בכירים ברוסיה.



ג'יימס קומי על שולחן העדים. צילום: רויטרס
ג'יימס קומי על שולחן העדים. צילום: רויטרס



בעדות שמסר בשבוע שעבר בוועדת המודיעין של הסנאט, סיפר קומי כי טראמפ אמר לו בפגישה אישית ביניהם: "אני מקווה שאתה יכול להניח לזה, להניח לפלין. הוא בחור טוב". כמו כן, נטען ב"וושינגטון פוסט" כי מולר מתרכז בעיקר בשיחה שנוהלה בבית הלבן ב־22 במאי בין טראמפ, ראש ה־CIA מייק פומפיאו וראש המודיעין הלאומי דן קואטס, שבמהלכה ביקש טראמפ מקואטס לשוחח עם קומי כדי "להוריד אותו מהחקירה". נוסף על כך, בודקים החוקרים מטעם מולר אם בוצעו עבירות כלכליות בידי אנשי טראמפ במהלך קמפיין הבחירות.



טראמפ לא הסתפק בציוץ אחד, ומאוחר יותר כתב בטוויטר: "אתם עדים לציד המכשפות היחיד הגדול בהיסטוריה של הפוליטיקה האמריקאית, המובל בידי כמה אנשים רעים ומתוסבכים". גם עורך דינו, מארק קאסוביץ, המשיך לתקוף באמצעות דוברו, שאמר: "דליפת המידע מ־FBI בנוגע לנשיא היא שערורייתית, בלתי נסבלת ובלתי חוקית". במשרדו של החוקר מולר סירבו להתייחס לדיווח ב"וושינגטון פוסט".