אוחז בה קרוב לחזהו ומסתכל לעבר הלהבות, סיפור נוסף של טרגדיה ואומץ נחשף היום (שישי) מזירת האסון שאירע בלונדון בליל יום רביעי. בחור צעיר בשם פאט הציל את חייה של ילדה בת ארבע שהושלכה על ידי אמה מגובה של כ-15 מטרים כדי למלט אותה מהאש שאפפה את המגדל בן ה-27 קומות שנשרף באופן כליל. עדים סיפרו שהשכן שהציל את חייה "תפס אותה כמו כדור רוגבי", חיבק אותה והסתכל איך בניין המגורים גרנפל עולה באש.



המשטרה עדכנה כי מניין ההרוגים באסון עלה ל-30, אך ישנם עוד עשרות נעדרים וההערכה היא שרובם, אם לא כולם, נהרגו בשריפה הנוראית. באופן טרגי, בין הנעדרים נמצאת גם אמה של הילדה שברגעיה האחרונים הצילה את בתה ממוות.



אחת העדות לאירוע, קאדיליה וודס, סיפרה כי "האמא החזיקה את ראש הילדה עטוף במגבת מחוץ לחלון וזעקה לעזרה, האש בערה בטירוף וכל הדירה הייתה מלאה בעשן". וודס המשיכה וסיפרה שפאט קרא לאמא "תזרקי את הילדה, אני אתפוס אותה", אך האם סרבה, עד שבשלב מסויים היא הבינה שאין לה ברירה והשליכה את הילדה מחלון. "הלב של כל מיש שראה את זה עצר באותו הרגע, אבל פאט תפס אותה כמו כדור רוגבי וחיבק אותה קרוב ללבו".



לדברי עדי ראייה, "העשן הרב מנע מאנשים לצאת החוצה מהבניין". צילום: רויטרס
לדברי עדי ראייה, "העשן הרב מנע מאנשים לצאת החוצה מהבניין". צילום: רויטרס



הסיבה לשריפה התגלתה - קצר חשמלי במקרר



במקביל לכך, במסגרת החקירה בנוגע לשריפה עולה כי קצר חשמלי שנגרם ממקרר בדירה של נהג מונית תושב אריתראה החל את השריפה הקטלנית. על פי הדיווחים, נהג המונית, באהילו קבדה, ניצל מהשרופה ואף הפעיל את אזעקת האש ודפק על דלתות השכנים כדי להזהיר אותם. אחד השכנים סיפר כי שלומו של קבדה שפיר, "אך אינו במצב לדבר בזמן זה", והוסיף כי האחראי לשריפה נמצא במקלט זמני.


 


ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, צפויה לבקר היום את ניצולי השריפה, זאת לאחר שספגה ביקורות קשות מפני שנכחה בזירה אך לא נפגשה עם תושבי המקום. אתמול התחייבה מיי כי תקיים ועדת חקירה שתחקור את השריפה שנערכה בבניין בן ה-27 קומות. עם זאת היא הותקפה מפני ששלחה שרים למקום האסון, אך נמנעה מלבקר שם בעצמה. בתוך כך המלכה אליזבת והנסיך ויליאם ביקרו את התושבים ששרדו את השריפה. השניים ביקרו במרכז הספורט בו שוהים הניצולים. המלכה והדוכס מקיימבריג' שוחחו עם מתנדבים, תושבים ונציגי הקהילה. המלכה הביעה את הערכתה לכבאים וציינה לשבח את "אומץ לבם" ואת נדיבותם של הנרתמים לסייע לתושבים.



כזכור, השריפה הקטלנית פרצה בלילה שבין רביעי לחמישי במגדל גרנפל, מבנה מגורים ענק בן 27 קומות שבו גרו מאות אנשים, רבים מהם בני המעמד הנמוך, מהגרים ופליטים. עדי ראייה לאסון סיפרו שהם ראו אנשים קופצים מחלונות הבניין מתוך מטרה להימלט מהתופת, וכי אנשים רבים לא מצאו את דרכם החוצה בשל העשן הרב. דובר מכבי האש בבריטניה סיפר במהלך פעולות הכיבוי, שנמשכו שעות רבות כי "אנו נלחמים באש קשה מאוד שהתפשטה ברחבי הבניין". לדבריו, "צוותי הכיבוי עושים ככל יכולתם כדי לכבות את השריפה". בזירה נצפו הלכודים כשהם צועקים מהחלונות לעזרה.



המלכה אליזבת מבקרת את נפגעי האסון. צילום: רויטרס
המלכה אליזבת מבקרת את נפגעי האסון. צילום: רויטרס