אדם אחד נהרג ועשרה נפצעו, בהם שלושה באורח קשה, במה שנראה כפיגוע דריסה שאירע הלילה (שני) ליד מסגד בשכונת פינסבורי פארק בצפון לונדון. רכב מסחרי דהר לעבר קבוצת מתפללים שיצאה ממסגד ופגע בהם. עדי ראייה סיפרו על מה שתרחש ברגע הדריסה ולאחריה, כשהצליחו להשתלט על הנהג,. 



מוחמד עבדוללה, עד ראייה במקום סיפר לרשת סקיי האנגלית את שקרה: "ראיתי משהו מטורף, זה לא צריך לקרות, מי שעשה את זה עשה את זה באופן מכוון. הנהג סטה לעבר אנשים לעבר אנשים שיצאו מהמסגד. כל מה שראיתי זה אנשים נפגעים. היו שם שלושה אנשים שניים ברחו ואחד נתפס על ידי המתפללים. חלק רצו להרביץ לו אבל השאר הגנו עליו"



עבדולרחמן סאלח אלאמודי סיפר כי היה בין אלה שסייעו לקשיש שנפל על הרצפה לקום. לאתר באזפיד אמר כי "הרכב המסחרי פשוט הגיע ועלה על כולנו". לדבריו, הנהג צעק 'אני הולך להרוג את כל המוסלמים' ואז ניסה להכות את אנשים במקום באגרופים".



מוסלמים מתפללים אחרי הפיגוע. צילום: רויטרס
מוסלמים מתפללים אחרי הפיגוע. צילום: רויטרס



"הצלחנו להשתלט עליו ולהפיל אותו לרצפה", המשיך אלאמודי. "אז הוא אמר: 'תהרגו אותי'. אמרתי לו שאנחנו לא הולכים להרוג אותו ושאלתי אותו 'למה עשית את זה?'. הוא לא ענה".



אלאמודי הוסיף כי הוא היה צריך להחזיק את החשוד לפחות במשלך חצי שעה. "הוא חזק מאוד, איש גדול", אמר והוסיף כי זאת לא היתה תאונה.



עד ראיה נוסף, עבדיקדאר ווארפה, אמר שהוא עזר לעצור את החשוד בעוד חבריו סייעו לקורבנות. "ראיתי אדם מתחת לרכב. הוא דימם. חבר שלי אמר שאנחנו צריכים להרים את הרכב, הייתי עסוק עם האדם שניסה לברוח". לדבריו, רוב הנפגעים היו צעירים והן במצב קשה מאוד.