צרפת שוב סופגת מתקפת טרור, שכעת, לאחר בדיקה, מתברר כי לא מדובר בתאונה תמימה, אלא באירוע מתוכנן היטב. סמוך לשעה 16:00, שעון פריז, התקבלה הודעה על אירוע יוצא דופן בשדרות השאנז אליזה בצרפת, אליו הוקפצו מאות אנשי ביטחון, שהגיעו למקום בתוך דקות, בעיקר לאור מצב החירום שבו נמצאת המדינה ופריסת החיילים בה. באירוע עצמו אין נפגעים.



בתחילה נבדקו כל כיווני החקירה של האירוע, שהתרחש בשאנז אליזה בפריז. סמוך לשעה 16:00 שעון מקומי, הגיחה מכונית לאזור הרגוע, בו מבלים אלפי תיירים מדי יום, והתנגש עם מכוניתו בניידת משטרה אשר היתה באזור. על פי דיווחים מגורמי משטרה, האדם שנהג ברכב יצא ממנו, כשהוא חמוש, אך הוכנע בעקבות הפצעים שספג במהלך ההתנגשות ועל ידי השוטרים, אותם תיכנן ככל הנראה לתקוף. 



למקום הוזעקו הרבה מאוד כוחות, וברחובות פריז נשמעו היטב הסירנות של בין 20-30 משאיות משטרה, שהגיעו למקום. עשרות שוטרים ערכו סריקות במקום לבדוק האם יש לנהג שותפים בניסיון הפיגוע. החשוד, שכאמור מת מפצעיו או חוסל, יצא מהרכב, כשברכבו נמצא נשק מסוג קלצ'ניקוב, וברכבו נמצאו גם מספר סכינים. החשש העיקרי היה מרכב ממולכד, בעקבות הפיצוץ שאירע ברכב שניות לאחר האירוע, והיחידה ללוחמה בטרור הגיעה למקום על מנת לחקור את הסיטואציה ולראות האם ישנה אפשרות שהרכב ממולכד. 



זוהי מתקפת הטרור החמישית שמתבצעת בארבעת החודשים האחרונים על אדמת צרפת (ניס, לובר, נוטרדאם, והשאנז אליזה) והיא מצטרפת למתקפות בשבועות האחרונים, כשהאחרונים ביניהם אירעו בלונדון בשבועיים האחרונים. החקירה הועברה לרשות למלחמה בטרור כשהחשוד זוהה כאדם בן 31, אשר מתגורר בפרברים הסמוכים לעיר, ומוכר למשטרה. שר הפנים הצרפתי אמר כי "ההתקפה הזאת מוכיחה את החשיבות של מצב החירום אשר הוכרז במדינה".