עצוב לראות ביתן סגור. הביתן ההיסטורי דמוי הצלחת המעופפת של התעשייה האווירית בסלון האווירי הגדול בעולם, שנפתח בלה בורז'ה שליד פריז, אומנם ניצב עדיין בלב "המתחם הישראלי" - אבל הוא סגור ועומד ריק, ללא תצוגה. התעשייה האווירית צפויה, כך אומרים, למכור בקרוב את השטח השייך לה, על רקע הקשיים הכלכליים הנוכחיים. עם זאת, בביתן המשרדים הסמוך הפעילות רבה ותע"א ממשיכה למכור, לדברי אנשיה, בהצלחה את מוצריה, גם אם אין לה השנה חידושים. 
 
במתחם בן 2,500 המטרים נשארו פתוחים ביתני אלביט ורפאל, לצד אירונאוטיקס והמבנה הרשמי של סיב"ט, אגף היצוא של משרד הביטחון. לשש תעשיות נוספות דוכנים במבנה התצוגה הכללי של הסלון. היקף התצוגות צנוע. עברו הימים שבהם התנוססו כלי הנשק והטיס הישראליים במרכז הסלון.
 
אבל גם מוצרים חדשים נחשפים, כמו מערכת ההגנה האווירית נגד רחפנים של רפא"ל. המערכת עושה שימוש בקרן לייזר להשמדת הרחפן והמצלמה שלו "ללא נזק סביבתי", מדגיש יוסי הורביץ, סגן מנהל החטיבה לשיווק.
 

נוסף על כך, מציגה רפא"ל את הטיל החדש מדגם "ספייק" ואת המיירט "שרביט הקסמים". אלביט מציגה את ה"שרקרק" או בשמו הלועזי SkyStriker - מערכת חימוש הכוללת מל"ט והמיועדת ליחידות חי"ר; ואת SKEye - מערכת מודיעינית אווירית ללחימה בטרור, המתאימה להתקנה על מטוסים ומל"טים.
בטקס הפתיחה וגזירת הסרט המסורתי של הביתן השתתפו כמה עשרות אנשים. מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם דיבר בין השאר על הצורך ב"ריסון התנהגויות ויצרים פנימיים ותיחום גבולות גזרה". לדברי גורמים בתעשייה, הוא התכוון לחיכוכים בין התעשיות עצמן, אך גם בינן למשרד הביטחון. 
 
כוכב מרכזי בסלון הוא מטוס ה־F35 של חברת לוקהיד מרטין. כזכור, ישראל חתמה על עסקה לרכישת 50 מטוסים עד 2023 בשווי של 5.5 מיליארד דולר. אלן נורמן, טייס הניסוי הראשי של ה־F35, אמר ל"מעריב־השבוע" כי "ההתרשמות המרכזית שהייתה לי, ושתהיה בוודאי לטייסים הישראלים, היא מאפשרויות השליטה המושלמת במטוס ומן המידע הרב שזורם לטייס".