המתיחות בין ארצות הברית לרוסיה נמשכת וגם היום (רביעי) אירעה תקרית אווירית מעל לים הבלטי בין כוחות רוסים לישראלים. בסרטון ששחררה סוכנות הידיעות TASS הרוסית וצולם ממטוסו של שר הביטחון הרוסי, סרגיי שויגו, נראה מטוס F-16 של כוחות נאט"ו נצמד למטוסו של השר עד שמטוס קרב רוסי מסוג סוחוי 27 מגרש אותו.



העימות האווירי הפך להיות מעיין ריטואל קבוע ביחסים המתוחים בין ארצות הברית לרוסיה, כאשר רק אתמול מטוסי סוחוי רוסים נצמדו למטוס ביון אמריקאי והגיעו למרחק של כמטר וחצי ממנו. בחילופי ההאשמות, שני הצדדים האשימו את טייסי הצד השני בכך שטסו בצורה לא אחראית ופרובוקטיבית. ההתקלות היום היא המקרה ה-36 בין מטוסים וכלי שיט אמריקאים ורוסים בים הבלטי מאז תחילת החודש.



קרבות אוויר בשמי סוריה



המתיחות בין ארצות הברית לרוסיה בים הבלטי מצטרפת למתח בין המדינות בזירה הסורית, שם הפילה ארה"ב מל"ט איראני בשל מה שהיא הגדירה כסכנה לכוחותיה. בהודעה שהוציא מטה חיל האוויר האמריקאי נאמר כי מטוס F-15 הפיל מלט מסוג שאהיד 129, לאחר שהמל"ט הפגין "כוונות עוינות לעבר כוחות הקואליציה" באזור א-טאף, שפועלים במסגרת הלחימה נגד ארגון המדינה האסלאמית.



כזכור, במהלך הלילה שבין ראשון לשני הפילה ארצות הברית מטוס קרב סורי מדגם סוחוי 22 באזור א-רקה לאחר שהוא הפציץ כוחות שותפים לקואליציה נגד דאעש. בתגובה לכך, רוסיה הזהירה כי "כל סוגי המטוסים, כולל אלו הפועלים במסגרת כוחות הקואליציה של ארצות הברית שיזוהו טסים במרחב האווירי הסורי יחשבו בעינינו כמטרות לכל דבר", כך אמר שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו. על כך אמרו בפנטגון כי "הטייסים האמריקאים יגנו על עצמם אם יותקפו על ידי הרוסים".



עם היבחרו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, קיוו בקרמלין כי המדיניות האמריקאית האנטי רוסית, שהחלה לאחר שצבא רוסיה כבש את חצי האי קרים מידי אוקראינה תשתנה והמתיחות בין המדינות תרד, אך נראה כי צחצוחי החרבות בין שתי המדינות נמשך ואף מתגבר כשחיכוכים באזורי השפעה בסוריה, בים הבלטי ובאזור אלסקה אף מחמירים במה שפרשנים החלו לכנות כמלחמה הקרה השנייה.