הבית הלבן הודיע הלילה (שלישי) כי נראה שהממשלה הסורית מתכוננת להוציא לפועל מתקפה כימית נוספת במדינה. בתגובה למהלך המסתמן, הממשל האמריקאי הזהיר את נשיא סוריה, בשאר אסד, כי הוא וצבאו "ישלמו מחיר כבד" אם יתקפו. בהודעת הבית הלבן נכתב כי ההכנות של סוריה דומות לאלו שבוצעו לפני המתקפה הכימית בארבעה באפריל השנה, שגרמה למותם של עשרות אזרחים, והניעה את הנשיא דונלד טראמפ להורות על תקיפת בסיס סורי.
תקיפה אמריקאית בסוריה

ארצות הברית שיגרה בתחילת חודש אפריל לפחות 59 טילים לעבר בסיס חיל-האוויר של צבא אסד בסוריה. הירי המסיבי היווה תגובה למתקפה הכימית של אסד נגד אזרחים באזור אידליב, מוקדם יותר באותו שבוע. מושל מחוז חומס טלאל בראזי גינה את הפעולה האמריקאית וטען כי כתוצאה ממנה ישם הרוגים בבסיס שהותקף.
 
המטרה של התקיפה הייתה הבסיס ממנו המריאו המטוסים הסוריים שביצעו את המתקפה הכימית באידליב. הבסיס ממוקם באזור שריעת שבמערב המדינה. הטילים, טילי שיוט מסוג "טומהוק", נורו משתי משחתות בים התיכון. כוחות סורים אמרו כי ישנם הרוגים במתקפה. גורמים בצבא ארה"ב טענו כי אינדיקציות מראות כי התקיפה פוגעת ביכולת של צבא אסד לבצע מתקפות כימיות. גורמים אמריקאיים אמרו לאחר התקיפה כי מדובר ב"אירוע חד-פעמי" שהושלם. 

ההפצצה האמריקאית בסוריה. צילום: רויטרס


לפני כשבוע וחצי, מטוס קרב אמריקאי הפיל מטוס של חיל האוויר הסורי שהפציץ לוחמים של "הכוחות הסורים הדמוקרטים", סמוך לעיר א-רקה. על פי הדיווח, המטוס הסורי תקף מטרות סמוך ללוחמי הארגון אשר נתמך על ידי הכוחות האמריקאים באזור העיירה טבקא, והפעולה האמריקאית באה "כפעולת הגנה עצמית קולקטיבית של שותפים לקואליציה".
 
צבא סוריה אימת את הדיווח כי מטוס קרב מכוחותיו הופל על ידי הקואליציה בהובלה אמריקאית, אך טען כי המטוס הסורי שהופל עסק בהפצצת כוחות של דאעש במחוז א-רקה.