אלוף במיל' וראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, יעקב עמידרור התראיין הבוקר (שלישי) ל-103FM והתייחס ל
תקיפה אמריקאית בסוריה
הצהרה האמריקאית שניתנה הלילה בדבר ההכנות בסוריה לקראת מתקפה כימית נוספת אם האמריקאים יתקפו עוד פעם הרוסים לא יעשו שום דבר כי הם רואים בנשק כימי קו אדום, בעיקר כי האמריקאים נתנו אזהרה מוקדמת. מדובר בביטוח אמריקאי לתגובה רוסית".
עמידרור דיבר על מעורבותה של איראן באזור. "איראן במלוא כוחה מנסה לייצר קשר ישיר בין עיראק לסוריה ולאזור כולו. צריך להבין שיש פה בעיה גדולה מבחינת ישראל והיא צריכה לדעת מה חשוב, מדובר בבעיה מאוד קשה. מתקפה כימית זה עניין של מוסר המלחמה הבינלאומי והמדינה היחידה שלוקחת אחריות היא ארה"ב", ציין.
על האפשרות לעימות קרוב עם חיזבאללה אמר: "קבענו קווים אדומים וכשהם נחצו אז פעלנו. לא נתנו להעביר נשק שובר שוויון לחיזבאללה, אך ללא הצלחה מלאה. פעלנו על פי הקווים האדומים עד עכשיו. אני לא רואה את חיזבאללה מפר את השקט בצפון. יכול להיות שיש כאלה שרוצים שזה יקרה כדי להכות בארגון".

כאמור, הבית הלבן הודיע הלילה כי נראה שהממשלה הסורית מתכוננת להוציא לפועל מתקפה כימית נוספת במדינה. בתגובה למהלך המסתמן, הממשל האמריקאי הזהיר את נשיא סוריה, בשאר אסד, כי הוא וצבאו "ישלמו מחיר כבד" אם יתקפו. בהודעת הבית הלבן נכתב כי ההכנות של סוריה דומות לאלו שבוצעו לפני המתקפה הכימית בארבעה באפריל השנה, שגרמה למותם של עשרות אזרחים, והניעה את הנשיא דונלד טראמפ להורות על תקיפת בסיס סורי.