ארגון חמאס החל היום (רביעי) בעבודות העפר להקמת אזור חיץ בגבול בין רצועת עזה למצרים, כנראה כחלק מההבנות שהתקבלו בפגישות האחרונות בין בכירי הארגון השולט ברצועה לבין בכירים במודיעין המצרי. על פי כלי התקשורת המקומיים, מדובר באזור חיץ שמתפרס על 12 ק"מ וברוחב כ-100 מטרים. הקמת האזור באה כנראה כחלק מההבנות בין חמאס לקהיר, בכל הנוגע לפתיחת מעבר הגבול בין הצדדים.



על עבודות התשתית בצד העזתי של הגבול מפקחים ראש מערך הביטחון של חמאס ומנכ"ל משרד הפנים בעזה, תאופיק אבו נעים. "המשרד החל להסיר את כל המכשולים, כולל עצים, בארות וגבעות החול המפריעים לפיקוח על הגבול", אמר אבו נעים. "התוכנית באה כחלק מההבנות של הנהגת משלחת חמאס עם הבכירים המצרים בקהיר החודש".
 
אבו נעים הדגיש, כי השטח שיהיה תחת פיקוח עשוי להתרחב עוד יותר בימים הקרובים, וכי "אנחנו נמצאים בקשר שוטף ויומי עם גורמי הביטחון המצרי". לדבריו, "המצרים יעבירו את כל הציוד הנחוץ ליישום התוכנית להקמת אזור החיץ, שתסתיים בעוד כחודש, במטרה להדק את הפיקוח על הגבול המשותף".
 
העבודות באזור הגבול. כחלק מההבנות בין הארגון למצרים. צילום: משרד הפנים של חמאס
העבודות באזור הגבול. כחלק מההבנות בין הארגון למצרים. צילום: משרד הפנים של חמאס

דובר משרד הפנים של חמאס בעזה, איאד אל-בוזם, כתב בדף הפייסבוק שלו, בליווי תמונות מעבודות העפר, כי "הקמת אזור החיץ שבה החל משרד הפנים והביטחון הלאומי על הגבול הפלסטיני-מצרי מדרום רצועת עזה, באה כדי להגן על היציבות והמצב הביטחוני".

כזכור, לפני כשבועיים התחממו היחסים בין הצדדים כאשר מצרים הודיעה לחמאס, על רקע משבר החשמל ברצועה, כי תדאג לאספקת חשמל לעזה בתמורה לשינויים ביטחוניים, כך דווח בעיתון א-שארק אל אווסט, היוצא בלונדון.

על פי הדיווח, קהיר העבירה שורה של דרישות ביטחוניות למנהיג חמאס, יחיא סינוואר, בהן הסגרת 17 מבוקשים בחשד לטרור, הגנת הגבול בין רצועת עזה לחצי האי סיני והפסקת ההברחות של תחמושת לרצועה. בתמורה התחייבה מצרים לספק חופש תנועה בגבולות ומענה למקרים הומניטאריים.