האם אירופה עומדת בפני גל חדש של מהגרים בקיץ הנוכחי? דוח סודי של הממשלה הגרמנית שהודלף לעיתון הגרמני "הבילד" מזהיר כי למעלה מ-6.6 מיליון מהגרים ממתינים, בעיקר בארצות הים התיכון לחצות את הגבול ולהגיע לאירופה. המספר כולל יותר מ-2.5 מיליון בני אדם בצפון אפריקה שמתכננים לחצות את הגבול דרך הים. ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל לא הגיבה על פרסום הדוח, שלפי העיתון הגרמני יועד לצרכים פנימיים גרמניים בלבד. 

לפי המסמך, ישנו חשש אמיתי מעלייה דרמטית בכמות המהגרים שיגיעו לאירופה, כאשר מזג האוויר יהפוך לכזה שיתאים לחצייה ימית. מספר גדול של מהגרים ניסו להגיע לאירופה בספינות, בעקבות סגירת הנתיב היבשתי לארצות הבלקן בשנה שעברה. 

פליטים סורים בלסבוס, יוון. צילום: רויטרס
פליטים סורים בלסבוס, יוון. צילום: רויטרס

 
בנוסף, המספר כולל פליטים שנמלטו מהלחימה בסוריה ועיראק, כמו גם מהגרים מסיבות כלכליות מאפריקה, המזרח התיכון ואסיה. הדוח מזהיר כי מספר הממתינים לחצות לאירופה זינק ב-650,000 מאז סוף ינואר בלבד - עלייה של 12%.  

לפי הדוח, כמיליון בני אדם מחכים בלוב, שם מבריחים משתמשים בסירות קטנות ולעיתים קרובות לא בטוחות בעליל ומועדות לטביעה, כדי להגיע לאיים באיטליה. כמיליון נוספים ממתינים במצרים, 430,000 באלג'יריה, 160,000 בתוניסיה ו-50,000 במרוקו. למעלה מ-720,000 ממתינים בירדן.