דובר משרד הבריאות של חמאס, אשרף אל-קדרה, הזהיר היום (רביעי) כי מאות חולים ברצועת עזה נמצאים בסכנת חיים, מאחר והרשות הפלסטינית הפסיקה את מתן האישורים להעברת חולים לטיפול בישראל, או למנוע מהם לנסוע לחו"ל למטרת קבלת טיפולים. אתר עיתון "א-ריסאלה" המזוהה עם חמאס דיווח היום, כי מתנהלים מגעים עם מצרים, במטרה להעביר במהירות את המקרים הדחופים לטיפול במצרים או במדינות אחרות באמצעות מעבר רפיח.



"אנחנו צופים אסון וסכנה מיידית, אם הגורמים המעורבים לא ילחצו על הרשות הפלסטינית, כדי להפסיק את ההחלטה שגורמת עוול למאות חולים. זה יביא לפטירתם של עשרות חולים בשעות הקרובות, במיוחד אלה הזקוקים לטיפול רפואי בחו"ל", אמר אל-קדרה, שהפנה אצבע מאשימה כלפי הנשיא מחמוד עבאס וישראל, "מאחר והם נמצאים בחילופי תפקידים בהחמרת המצור על רצועת עזה, וקירוב המוות לחולים".



לדבריו, המצב בבתי החולים של עזה "חמור מאוד, בצל משבר החשמל והמחסור בדלקים ובתרופות, כאשר הימים הקרובים צופים לנו החמרה במצב".


לפי משרד הבריאות ברצועת עזה, 11 אזרחים פלסטינים נפטרו מאז החלטת אבו מאזן לא להעניק להם אישורי מעבר לטיפול בבתי החולים בישראל, במזרח ירושלים או בגדה המערבית, מהם שלושה ילדים.



מתחילת השנה נפטרו שבעה חולים נוספים. מנגד, בכיר במשרד הבריאות ברשות האשים את ישראל באי מתן אישורים להעברת חולים, בטענה כי מלוויהם מהווים בעיה ביטחונית.