מגבירים את המעקב אחרי סוריה. בעקבות הטענה האמריקאית שסוריה מתכננת לבצע תקיפה כימית והאיום בתגובה חריפה, זוהתה בימים האחרונים עליה בתדירות של טיסות המעקב של ארצות הברית מול חופי סוריה. המטוסים זוהו על ידי אזרחים שעקובים אחרי טיסות באינטרנט. לפי צילומי מכ"ם, שלושה מטוסים אמריקאיים היו פעילים ביום שלישי, לאחר האזהרה של הבית הלבן לסוריה.



כזכור, שלשום הוציא הבית הלבן הודע, לפיה נראה שהממשלה הסורית מתכוננת להוציא לפועל מתקפה כימית נוספת במדינה. בתגובה למהלך המסתמן, הממשל האמריקאי הזהיר את נשיא סוריה, בשאר אסד, כי הוא וצבאו "ישלמו מחיר כבד" אם יתקפו. בהודעת הבית הלבן נכתב כי ההכנות של סוריה דומות לאלו  שבוצעו לפני המתקפה הכימית בארבעה באפריל השנה, שגרמה למותם של עשרות אזרחים, והניעה את הנשיא דונלד טראמפ להורות על תקיפת בסיס סורי.



אתמול הזהירה רוסיה את הארצות הברית מנקיטת פעולות חד צדדיות יום אחרי שוושינגטון הממשלה הצרפתית נשבעו לפעול במשותף במקרה של תקיפה כימית על ידי הממשלה הסורית. סגן שר החוץ, גנאדי גאטילוב, אמר כי האזהרה האמריקאית בנוגע לאפשרות שסוריה תבצע מתקפה כימית מסבכות את שיחות השלום במדינה. 



זאת לא היתה ההתייחסות הראשונה ל רוסיה לאיום האמריקאי. אתמול הגיב הקרמלין בחריפות לאזהרה האמריקאית ואמר כי "היא אינה מקובלת". דובר הקרמלין, דימטירי פסקוב, הוסיף כי הוא אינו מודע לאיום בשימוש בנשק כימי מצדה של סוריה בשיחת ועידה עם עיתונאים. 



בתוך כך, נושאת המטוסים האמריקאית, ג'ורג' ה.ו. בוש צפויה להגיע בתחילת השבוע לנמל חיפה,