כלי תקשורת בסוריה דיווחו, כי שלוש מכוניות תופת התפוצצו בלב הבירה, וגרמו למותם של 19 בני אדם, בהם אנשי צבא, ולעוד 33 פצועים. כלי תקשורת המזוהים עם המשטר מסרו, כי ארבעה מהפצועים במצב קשה. הפצועים פונו לבתי החולים בבירת סוריה. בדיווחים נאמר, כי שתיים ממכוניות התופת התפוצצו באזור התעשייה בדרום מזרח הבירה, ואילו השלישית התפוצצה בלב כיכר תחריר במזרח הבירה. עד כה, אף ארגון לא נטל אחריות לפיגועים המשולבים.



עם זאת, בהודעת משרד הפנים הסורי נאמר, כי "בשעה 6:15 בבוקר ארגוני הטרור שיגרו שלוש מכוניות תופת כדי לפוצץ אותן בשכונות אזרחיות בדמשק. גורמי הביטחון עקבו אחר המכוניות והצליחו לפוצץ שתיים מהן באזור עוקדה שבדרך שדה התעופה, כאשר התנהל מרדף אחר המכונית השלישית והטרוריסט הצליח לפוצץ את עצמו בכיכר רדיר באזור באב תומא, מה שגרם למותם ולפציעתם של אזרחים, בנוסף לנזק ברכוש, בבתי התושבים במקום ובכלי הרכב שהיו בכיכר".



למרות ההתקדמות המדורגת של משטר אסד, דמשק עדיין נחשבת ליעד פגיע מאוד במלחמת האזרחים המשתוללת במדינה. המלחמה בין השיעים, תומכי אסד העלאווי, לבין הסונים, נמשכת כבר תקופה ארוכה, וגבתה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם. בחודש במרץ נהרגו יותר מ-70 איש בפיגוע התאבדות כפול בכניסה לעיר העתיקה של דמשק.



בתוך כך, הלחימה בכל רחבי סוריה נמשכת. בתיעוד של דאעש ניתן לראות פגיעה שלו במסוק ששייך לכוחותיו של אסד, וגם המארינס האמריקאי שחרר לאוויר סרטון בו נראים כוחותיו יורים לעבר דיר אזור.