כשמאחוריהם היסטוריה של קונספירציות, חשדות ועלויות ומורדות במערכת היחסים, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשו היום (שישי) לפגישת עבודה ראשונה. השניים שוחחו במשך יותר משעתיים, כשהפגישה המקורית נועדה להימשך 45 דקות בלבד. לשיחה, שנערכה בהמבורג שבגרמניה תחת קורתה של ועידת ה-G-20, הצטרף מהצד האמריקאי רק מזכיר המדינה רקס טילרסון.



לפי מקורות רוסיים, השניים שוחחו במהלך הדיון הארוך על המצב באוקראינה, בסוריה ועל התמודדות עם איומי טרור וסייבר, אך מאוחר יותר חשף המזכיר טילרסון כי השניים שוחחו גם על ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב. לפי טילרסון, טראמפ לחץ על פוטין ושאל אותו יותר מפעם אחת האם הוא ניסה להשפיע על הבחירות האמריקאיות. "פוטין הכחיש כל מעורבות כזו, כפי שאני סובר שהוא הכחיש גם בעבר", אמר טילרסון לעיתונאים.



בפתח הפגישה, אמר טראמפ כי "זהו כבוד להיפגש" וכי הוא מקווה ל"דברים טובים" במערכת היחסים בין שתי המדינות. פוטין אמר כי "זהו תענוג לראות אותו, שיחות טלפון לא מספיקות".



טראמפ הבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלו שיפור ביחסים עם רוסיה, ושיבח לא פעם את פוטין. לפי חקירות מודיעין בארה"ב, הקרמלין התערב בבחירות האמריקאיות בנובמבר האחרון בניסיון לסייע למועמד הרפובליקני. עם זאת, נראה שמהר מאוד דברים עלו על שרטון, בייחוד סביב המצב בסוריה והזעזוע של טראמפ מפעולות משטר אסד תחת גיבוי הרוסים. אתמול אמר טראמפ כי הוא קורא לרוסיה לחדול מפעולות "שמערערות את היציבות" בעולם.



בתוך כך, אישרו ארה"ב ורוסיה כי הן הגיעו להסכם הפסקת אש בדרום מערב המדינה, הפסקה שצפויה להיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב.