מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם הערב (שלישי) לרגל השחרור של מוסול ואמר כי "הנצחון במוסול הוא נצחון לכל העמים הערביים והאסלאמיים, עלינו לא לשכוח כי ממוסול הוכרזה מה שמכונה מדינת הח'ליפה, ואף התחיל פרוייקט התכתירים". במהלך נאומו, נסראללה העלה על נס את "תפקידה של איראן, שעמדה לצד ממשלת עיראק, יחד עם משמרות המהפכה שהגיעו עד בגדד, על מנת להגיש סיוע לצבא העיראקי".



המזכ"ל שב וציין כי "ישנה מזימה של חלק מהכוחות הבינלאומיים והאזוריים שייסדו את דאעש, תמכו בו ואף הקלו עליו את מלאכת השליטה בסוריה והכניסה לעיראק". הוא הציג את עמדתם של חלק מגדולי מהדת הסונים בעיראק, והסביר כי "עמדתם הייחודית היא הדבר שהביא שהביאה לסיכול הטענות שמדובר במאבק שיעי סוני במדינה".



בנאומו אמר מזכ"ל החיזבאללה כי "האמריקאים אמרו בהתחלה שהם רוצים לסייע, אבל החיסול של דאעש ייקח 10-30 שנה, מה שהתפרש כרעיון לייעל את הימצאות הארגון, כדי להשיג מטרות לטובת האינטרסים האמריקאים והישראלים באזור". לדבריו, הסבלנות של העם העיראקי בשנים האחרונות הביא את הניצחון. "האמריקאים נושאים באחריות על תפקידם בייצור דאעש והתמיכה בו, באמצעות פתיחת הגבולות, מכירת הנפט על הגבול עם טורקיה וירדן", סיכם, והמעיט מתפקיד האמריקאים בהשגת הניצחון.



כזכור, בתחילת השבוע ראש ממשלת עיראק חיידר אל עבאדי הודיע בהודעה נרגשת שהקרב הארוך והמדמם על מוסול - הסתיים. דוברו של ראש הממשלה אמר כי "אל עבאדי הגיע בעצמו למוסול ובירך את הלוחמים האמיצים על גבורתם ואת העם העיראקי על הניצחון הגדול שלו".



על פי דובר הצבא העיראקי, הכוחות הנאמנים לשלטון בבגדאד, בהם יחידות צבא, משטרה ומיליציות מקומיות השתלטו על כיסי ההתנגדות האחרונים של ארגון המדינה האסלאמית בעיר בה הם החזיקו שלוש שנים, בהם העיר העתיקה וניקו את העיר שנחשבה לבירת הארגון והמקום בו מנהיג הארגון, אבו באכר אל בגדאדי, הכריז על עצמו כח'ליף.