עדות חיה להתחממות כדור הארץ: קרחון עצום, בגודל של פי ארבעה מהעיר לונדון, התנתק באנטארקטיקה ב-20 ביוני וצף עצמאית במים, כך לפי דיווחים בעולם. מומחים חוקרים את התופעה וטוענים שהיא עלולה להביא לשינויים במפת העולם ולהמשיך את תופעת ההמסה של הקרחונים הגדולים בקטבים.


התנתקות קרחון באנטרטיקה

התופעות האלה גורמות לעליית פני המים במקומות כמו מיאמי בארה"ב, שם יש הצפה ברחובות, והדבר אף גרם לראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג להציע תוכנית שעלותה 19.5 מיליארד דולר כדי לשדרג את רחובות העיר במקרה של הצפות.



ההתפתחויות הפוכות לחלוטין לטענה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהורה לבטל את תוכניות הנשיא הקודם אובמה, בטענה שתיאוריית ההתחממות של כדור הארץ היא טיפשית ולא נכונה. לפי מדענים בריטים, הקרחון, שגודלו 5,800 קמ"ר שוקל יותר משלושה טריליון טון התנתק ממדף "לארסן C". הקרחון היה קרוב להתנתקות במשך כמה חודשים. לאורך חודשי החורף באנטארקטיקה, המדענים עקבו אחרי ההתקדמות בהמסת הקרחון דרך לווייני סוכנות החלל האירופית.



"זהו אחד הקרחונים הגדולים ביותר אי פעם, וקשה להעריך מה יעלה בגורלו", אמר אדריאן לוקמן, פרופסור באוניברסיטת סוונזי. לדבריו: "הוא עשוי להישאר גוש אחד, אבל הוא צפוי להתפרק לכמה חלקים. חלק מהקרח עשוי להישאר בשטח במשך עשורים וחלקים ממנו עשויים לצוף צפונה למים חמים יותר. זהו שינוי גדול, נצטרך לשרטט מפות מחדש".