לאחר הארכת מעצרם של החשודים המרכזיים בפרשה 3000, ועל רקע הפיכתו הצפויה של מיקי גנור, מהחשודים המרכזיים במעורבות בשחיתות בעסקה, לעד מדינה, הודיעה הבוקר (שלישי) גרמניה לישראל כי "היא דוחה את החתימה על העסקה לפיה יימכרו שלוש צוללות נוספות לישראל, למועד לא ידוע", כך לפי דיווח בגל"צ. 



לאחר ההתפתחות בעניינו של גנור, שמעצרו הוארך עד ליום חמישי, החליט להתפטר עורך דינו נתי שמחוני, כאשר במקומו שכר הראשון את שירותיו של עורך דין אלי זוהר. 



אליעזר מרום. נחקר במהלך הלילה על ידי המשטרה. צילום: פלאש 90
אליעזר מרום. נחקר במהלך הלילה על ידי המשטרה. צילום: פלאש 90



בתוך כך, בעקבות ההסכם שעומד להיחתם עם גנור, שככל הנראה ימסור לחוקרים שמות של בכירים נוספים שלא דנו בהם במשטרה עד כה, נחקר הלילה מפקד חיל הים לשעבר אליעזר צ'ייני מרום על ידי המשטרה. יש לציין כי מדובר בעדות ארוכה, שתכלול פרטים רבים, ובמסגרתה יתעמת גנור עם מספר רב של נחקרים. 



כזכור, גנור ייצג את תאגיד המספנות הגרמני טיסנקרופ, שעומד בלב פרשת חשד לשוחד במהלך רכישת כלי שייט מהמספנה על ידי חיל הים הגרמני. לפני שבוע נעצר גנור, ביחד עם מי שהיה בר יוסף ועם עו"ד שמר במסגרת הפרשה. בנוסף להם נעצר מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר מרום.



יחד עמם נעצר במסגרת הפרשה גם בן דודו ועורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד דוד שמרון, שבנוסף לקשריו עם רה"מ ייצג גם את מיקי גנור והיה אמור לגרוף בעצמו דמי תיווך בשווי מאות אלפי שקלים. נכון לעכשיו, נתניהו לא אמור להיחקר בפרשה.