חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר אמר היום (שני) לוועדת המודיעין של הסנאט כי נפגש עם גורמי ממשל רוסיים ארבע פעמים בשנה שעברה, אבל הבהיר כי לא שיתף פעולה עם מוסקבה כדי להשפיע על הבחירות לנשיאות. עדותו של קושנר נמסרה מאחורי דלתיים סגורות. קושנר תיאר עצמו כחדש בפוליטיקה ואמר כי ההתמודדות עם המיילים ושיחות הטלפון הרבים גרמה לכך שזיכרונו אודות הפגישות האלה מטושטש. 
לאר שסיים את עדותו, חזר קושנר לבית הלבן, שם מסר הצהרה לתקשורת: "המסמכים והרשומות שמסרתי לוועדה מרצוני יראו שכל מעשי היו ראויים וקרו במהלך תקין של אירועים במסע בחירות יוצא דופן". 

מוקדם יותר, בהצהרה הכתובה שמסר לוועדה, כתב קושנר כי "לא שיתפתי פעולה, ואיני יודע על מישהו אחר בקמפיין הבחירות ששיתף פעולה עם ממשלה זרה". קושנר, הנשוי לבתו של טראמפ, איוונקה, אמר גם כי טופס האישור הביטחוני שלו הוגש "מוקדם מדי" בטעות והשמיט בתחילה את כל הקשרים שלו עם אזרחים זרים. הוא אמר כי אינו זוכר שערך שיחת טלפון עם השגריר הרוסי בארה"ב קיסליאק, כפי שדווח בעבר, וכי הוא בספק אם נערכה שיחה כזו. 


ג'ארד קושנר ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס
ג'ארד קושנר ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס


כזכור, על פי התקשרויות רוסיות שיורטו על ידי האמריקאים, קיסליאק סיפר לממונים עליו כי קושנר שוחח עימו על הקמת ערוץ תקשורת מוצפן בין צוות המעבר של טראמפ לבין הקרמלין, ככל הנראה כדי להסתיר את השיחות ביניהם ממעקב.

קיסליאק דיווח לקרמלין כי קושנר הציע לו בתחילת חודש דצמבר 2016 להשתמש במתקנים דיפלומטים רוסיים בארצות הברית למטרה זו. גורמים המעורים בנושא אומרים שה-FBI סבור כי הפגישה, כמו גם פגישה שנערכה בין קושנר לבנקאי רוסי, היא נושא ראוי לחקירה. 

מוקדם יותר החודש דווח כי  קושנר ובנו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ג'וניור, נפגשו עם עורכת דין רוסייה שהבטיחה לספק מידע מזיק על מועמדת המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון במהלך מערכת הבחירות.