סין מתכוננת למשבר אפשרי עם קוריאה הצפונית ומתגברת את כוחותיה לאורך הגבול המשותף בין המדינות. בין הצעדים שננקטים - הקמת יחידת גבול חדשה ובניית בונקרים לאזרחים, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. לא מדובר בפעם הראשונה שלבייג'ינג מחזקת את ההגנה בגבולה עם המדינה המבודדת: היא עושה זאת מאז הניסוי הגרעיני הראשון שלה ב-2006 - ומאז כבר הקימה גדר לאורך חלקים מהגבול והגבירה את הסיורים בו.

הצעד הסיני בא למרות קריאתה להרגעת הרוחות בחצי האי הקוריאני בעקבות שורת הניסויים בטילים בליסטיים של פיונגיאנג וטענתה שאין פתרון צבאי למשבר בחצי האי הקוריאני. עם זאת, דובר משרד ההגנה אמר כי אינו יכול לענות על שאלה היפותטית לגבי מה תעשה המעצמה במקרה של עימות בחצי האי הקוריאני.

בכלל, סין נמצא בעיצומו של רה-ארגון בצבאה והפיכתו למודרני יותר. בנוסף, על פי דיווחים באתרי הממשלה והצבא וכן מומחים זרים, סין הציבה כוחות צבא בצפון-מזרח המדינה. וזאת מחשש שמלחמות וחוסר שקטי יזלגו לשטחה דרך גבולותיה המחוררים. לכן היא הגבירה את ההגנות שלה בגבול עם מיאנמר ומדינות מרכז אסיה. 

העמדה הסינית באה על רקע הסיכום שלה ושל רוסיה בנושא המשבר בחצי האי, לפיו כדי להפחית את המתיחות בחצי האי הקוריאני, בהקפאת תוכניות הגרעין והטילים של קוריאה הצפונית, אבל גם את התרגילים הצבאיים של ארצות הברית וקוריאה הדרומית.

ארצות הברית הצהירה בתחילת החודש כי היא מוכנה להשתמש בכוח כדי לעצור את תוכנית הטילים המתקדמת של המדינה, מה שגרם לסין לקרוא לצדדים לרסן את עצמם מחשש להסלמה. בפגישה בגרמניה לפני ועידת ה-G20, אמר נשיא סין שי ג'ינפינג כי הוא תומך בניסיונות הידברות מחודשים שמנסה קוריאה הדרומית כדרך לפתרון, אך טראמפ ממשיך ונוקט ברטוריקה קשה נגד משטרו של קים ג'ונג און, שמסתמן כאתגר הגדול ביותר למדיניות החוץ שלו.