על רקע שחרורו של המאבטח הישראלי זיו, שחזר לארץ לאחר שיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין המלך עבדאללה, החליט היום (שלישי) יו"ר הפרלמנט הירדני, עאטף טראונה, לנעול את ישיבת הפרלמנט, לאחר ויכוחים נוקבים בין חבריו במחאה על החלטת הממשלה בממלכה בסוגיה זו.



חברי פרלמנט מחו בקולניות על דברי שר הפנים ראלב זועבי, והאשימו את הממשלה "בקנוניה בפרשת השגרירות", כאשר אחדים מהם אף יצאו מהישיבה בהפגנתיות. את המחאה הקולנית הובילו חליל עטייה וחאלד פנאטסה.



במהלך הישיבה אף בכה חבר הפרלמנט עבד אל-כרים דגמי, תוך שהוא מדגיש כי שחרור המאבטח הישראלי הוא פגיעה בכבוד הירדנים כולם, מאחר והוא ירה בדם קר בשני אזרחים של הממלכה. בדף הפייסבוק שלו הגיב חברו: "הדמעות שלך יקרות לנו. אמת, הגענו לשיא של רמיסת כבוד כאשר לאחר רצח שני אזרחים ירדנים בדם קר, נתניהו מקבל את פניו של הפושע ומברך אותו".




בדיווחים בתקשורת הירדנית נמסר כי טראונה יצא להתייעצות מישיבת הפרלמנט, ולאחר שובו למקום נענה לבקשת חלק מחברי הפרלמנט, והחליט לנעול את הישיבה. הוא קרא לחברי הפרלמנט להיכנס לאולם צדדי, כדי להמשיך בדיון בסוגיית שגרירות ישראל עם שר הפנים. בסופו של דבר, ההחלטה לנעול את הישיבה התקבלה באנחת רווחה בקרב רוב חברי הפרלמנט, שהבינו כי הדיון מוביל להתנגשות בין חברי הבית.

בתוך כך, המאבטח נפגש לקראת הצהריים עם רה"מ, שאמר לו: "כמה טוב שבאת הביתה". בתגובה ענה לו זיו: "ירדה לי אבן מהלב. הרגשנו שעומדים מאחורינו ועושים את כל המאמצים, והרגשנו את זה, ואני שמח שאנחנו פה". 

המאבטח הישראלי עם רה"מ. "ירדה לי אבן מהלב". צילום: חיים צח, לע"מ
המאבטח הישראלי עם רה"מ. "ירדה לי אבן מהלב". צילום: חיים צח, לע"מ


הלילה הודיע מנגנון המודיעין הירדני כי חקירת תקרית הירי בשגרירות הישראלית בבירה הסתיימה, וממנה עולה כי לתקרית קדם ויכוח בין הנער, בנו של בעל חנות הרהיטים לבין הקב"ט הישראלי. הוויכוח אירע על רקע עיכוב במסירת חדר השינה ובמהלכו הנער הירדני תקף במברג את המאבטח, שהגיב בירי. את הדברים אישרו הפועל השני ושומר הבניין, ממוצא מצרי, כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית בממלכה ההאשמית, פטרה.