גם הכס הקדוש של העולם הקתולי לא חסין מהתייבשות: הוותיקן הודיע אתמול כי הוא סוגר את כל המזרקות המפורסמות שבשטחו, בהתאם להוראתו של האפיפיור פרנציסקוס, נוכח הבצורת הקשה שפוקדת את רומא וחלקים נרחבים באיטליה.



בהודעה שפורסמה מטעם רשויות הוותיקן נאמר כי כ־100 מזרקות שפועלות ברחבי הוותיקן, כולל שתי מזרקות מפורסמות בכיכר סנט פטרוס, המזרקות בחלקים הפנימיים של הוותיקן והמזרקות בגנים הידועים יושבתו מפעילות עד הודעה חדשה.



ההחלטה התקבלה בהתאם לעמדה שהציג האפיפיור במכתבו לבישופים בשנת 2015, ובו גינה את בזבוז המים והדגיש את חשיבותם של מי שתייה נקיים.


דובר הוותיקן, גרג בורקה, אמר לסוכנות רויטרס כי לפי הידוע, מדובר בהחלטה חסרת תקדים וכי הכוונה היא להפגין סולידריות עם העיר רומא. "ההחלטה הזו תואמת את מחשבתו של האפיפיור בנוגע לסביבה - אי אפשר לבזבז ולפעמים גם צריך להקריב", הסביר.



איטליה סובלת מאחת מעונות הבצורת הקשות ביותר בעשרות השנים האחרונות, כאשר עשרה אזורים במדינה כבר נערכים להודיע על אסון טבע ו־%60 מהאדמות החקלאיות נמצאות תחת איום עם הפסדים מוערכים בגובה 2 מיליארד יורו. ברומא הוכרז על הקצאות מים לתושבים ורבות מהמזרקות הידועות של העיר כבר נסגרו.