שבוע אחרי שאישר שאיראן עומדת בתנאי הסכם הגרעין, חזר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאיים על הרפובליקה האסלאמית. בנאום שנשא היום (רביעי) באוהיו, הזהיר טראמפ את איראן לבל תסטה מתנאי ההסכם, ולא, היא תהיה "בצרות צרורות. אם ההסכם לא תואם את מה שהוא אמור להתאים לו, יהיו צרות צרורות בשבילם, אני מבטיח לכם", אמר הנשיא והוסיף כי "איראן הייתה אמורה לומר 'תודה ארצות הברית. אנחנו אוהבים אותך'. אך במקום זאת היא הפכה לחצופה יותר, זה לא יימשך זמן רב". 



גם נשיא איראן, חסן רוחאני, התייחס להסכם הגרעין ואיים שאם ארצות הברית תפר אותו, איראן לא תראה עצמה מחויבת עוד להסכם. "אם האויב יפר חלק מההסכם, או כל ההסכם - נעשה אותו דבר". אמר רוחאני בעודו מתייחס לארצות הברית והוסיף כי עליה "ללמוד את הלקח מניסיון עוין שנמשך נגד איראן במשך 40 שנה". לדבריו, "העם האיראני מכיר היטב את העוינות, התרגל אליה והוא יודע היטב מה הדרך שלו כדי לעמוד אל מול המדיניות הזו".



חילופי ההאשמות באו לאחר שהקונגרס האמריקאי אישר אתמול שורה של עיצומים חדשים נגד רוסיה, צפון קוראיה ואיראן, בעיקר נגד משמרות המהפכה. סגן שר החוץ האיראני, עבאס עיראקג'י, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית "איסנ"א", כי "התנהגות הקונגרס האמריקאי נחשב לעוינות ברורה כלפי הרפובליקה האסלאמית של איראן". לדבריו, מדובר ב"תערובת של עיצומים אמריקאים קודמים בתחומים הלא גרעיניים". הבכיר האיראני הדגיש, כי "מה שעושה הקונגרס מנוגד למחויבות האמריקאית, ועל כן תהיה תגובה איראנית למהלך".



נשיא איראן חסן רוחאני. צילום: רויטרס
נשיא איראן חסן רוחאני. צילום: רויטרס