ממשיכה בשלה: קוריאה הצפונית שיגרה הערב (שישי) טיל בליסטי בין יבשתי שנחת, כך לפי מזכיר הקבינט הביטחוני היפני, באזור כלכלי ימי בלעדי של יפן. "קיבלתי מידע לפיו קוריאה הצפונית שוב ביצעה שיגור של טיל", אמר ראש ממשלת יפן שינזו אבה, שהוסיף כי "אנחנו ננתח את המידע שברשותינו בהקדם האפשרי ונעשה כל שניתן כדי להגן על אזרחינו". לפי ההערכות הנשק עבר מרחק של 1,000 קילומטר באוויר עד שהתרסק במים הטריטוריאלים של יפן. 



מיד לאחר הדיווחים על השיגור אישור גורמים בכירים בארה"ב וקוריאה הדרומית את העובדה שבוצע שיגור משטחה של מדינתו של קים ג'ונג און. ראש ממשלת יפן קרא לאחר השיגור לארצות הברית, קוריאה הדרומית, רוסיה וסין להגביר את הלחץ על המדינה המבודדת בעולם, בכל הקשור לפרויקט הטילים שלה, שמפר אמנות בינלאומיות בנושא. יו"ר הקבינט הביטחוני של המדינה, יושידה סוגה, הוסיף כי יפן "לא מסוגלת לסבול בשום פנים ואופן את הפרובוקציות החוזרות ונשנות מצד קוריאה הצפונית".


ראש ממשלת יפן. "נעשה הכל כדי להגן על אזרחינו". צילום: רויטרס
ראש ממשלת יפן. "נעשה הכל כדי להגן על אזרחינו". צילום: רויטרס


בתוך כך, דובר הפנטגון, ג'ף דיוויס, הודיע לאחר הניסוי כי "מחלקת ההגנה האמריקאית חקרה ועקבה אחר הטיל הבודד ששיגרה קוריאה הצפונית היום. אנו מעריכים שמדובר בטיל בליסטי בין יבשתי, כמו שצפינו".

לדבריו, "הטיל שוגר מצפון המדינה ועבר באוויר כ-1,000 ק"מ, עד שהתרסק לתוך הים של יפן. אנו עובדים בשיתוף עם שותפינו כדי להסיק מסקנות נוספות".

הוא הוסיף כי "ההתחייבות שלנו להגנה על בנות בריתינו, ביניהן קוריאה הדרומית ויפן, בפני איומים כמו זה, נשארת כשהייתה. אנחנו נערכים להגן עלינו ועליהן מפני כל פרובוקציה או מתקפה". 


מלבד זאת, בכירים בצבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית שוחחו על האופציות הצבאיות העומדות בפניהן לאחר השיגור. הגנרל האמריקאי ג'וזף דונפורד ואדמירל הארי האריס האמריקאים טלפנו לגנרל לי סון ג'ין, יו"ר המטות המשולבים של קוריאה הדרומית. "במהלך השיחה דונפורד והאריס הביעו את ההתחייבות של ארה"ב כלפי בריתם עם הרפובליקה של קוריאה הדרומית. שלושת הבכירים שוחחו גם על אפשרויות התגובה הצבאיות שעומדת בפניהם", כך לפי דוברו של דונפורד.

המהלך של קוריאה הצפונית מגיע שבועיים בלבד לאחר שטיל דומה שוגר והתרסק בשטח הימי של מדינת השמש העולה. בשיגור הקודם הטיל היה תחת מעקב של כוחות הביטחון האמריקאים במשך כ-37 דקות, זאת עד שהתרסק. בפיונגיאנג אישרו אז את הדיווחים, כשהודיעו כי "שיגרנו בהצלחה טיל בליסטי בין יבשתי, זאת בהוראת מנהיג המדינה קים ג'ונג און".