ראש ממשלת יפן שינזו אבה שוחח עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היום (שני) והשניים הסכימו על הצורך בפעולה נוספת לגבי קוריאה הצפונית, שעות לאחר ששגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי אמרה כי וושינגטון "סיימה עם הדיבורים על קוריאה הצפונית". היילי אמרה כי סין חייבת להחליט אם לתמוך בסנקציות חריפות יותר של האו"ם כנגד קוריאה הצפונית על שיגור הטיל הבליסטי ארוך הטווח שנערך ביום שישי - השיגור השני שערכה הדיקטטורה המבודדת החודש. 


"כל החלטה של מועצת הביטחון שלא מגדילה באופן משמעותי את הלחץ הבינלאומי על קוריאה הצפונית היא חסרת ערך", אמרה היילי והוסיפה כי גם יפן ודרום קוריאה צריכות לעשות יותר. ראש ממשלת יפן אבה אמר כי "הקהילה הבינלאומית, כולל רוסיה וסין, חייבת לקחת זאת ברצינות ולהגדיל את הלחץ". הוא הוסיף כי ארה"ב ויפן ינקטו בצעדים נוספים אך לא מסר פרטים.

בהצהרה של הבית הלבן, שהגיעה לאחר שיחת הטלפון, נאמר כי שני המנהיגים "הסכימו שקוריאה הצפונית מהווה איום ישיר חמור וגובר על ארה"ב, יפן, דרום קוריאה ומדינות נוספות קרובות ורחוקות". היא הוסיפה כי הנשיא טראמפ הדגיש מחדש את המחויבות להגן על יפן ודרום קוריאה "תוך עשיית שימוש במכלול היכולות של ארה"ב".

קוריאה הצפונית הודיעה בשבת כי ערכה ניסוי נוסף של טיל בליסטי בין-יבשתי שהוכיח את יכולתה לפגוע באדמת ארה"ב. השיגור הוביל לתגובה חריפה מצד טראמפ וגינוי מצד סין.