משפטם של 486 נאשמים במעורבות בניסיון ההפיכה בטורקיה נפתח היום (שלישי) בבית משפט באזור אנקרה. על פי סוכנות הידיעות "אנדולו", לנאשמים מיוחסות עבירות שונות ומגוונות, בהן רצח, הפרת החוקה ולחלק מהם מיוחס ניסיון רצח הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. ניסיון ההפיכה הכושל התרחש בטורקיה ב-15 ביולי 2016, ומאז הודחו ונעצרו עשרות אלפי אנשי ציבור ואזרחים.



משפטם של הנאשמים נערך באולם מיוחד שהוקם לצורך המשפט בבית כלא סנג'אן שנמצא מחוץ לבירה אנקרה. באישום נטען, כי הנאשמים ניהלו את ניסיון ההפיכה הכושל מתוך בסיס אקינג'י בצפון מערב הבירה. הרשויות טוענות, כי מדובר בבסיס ממנו יצאה ההוראה להפיכה, כולל הוראות לטייסים להפגיז את הפרלמנט. בין הנאשמים 461 עצורים, שבעה עדיין נמלטים, ומשפטם של השאר מתנהל כשהם מחוץ לבית הכלא.



הנאשם העיקרי שנשפט בהיעדרו הוא איש הדת הגולה בארה"ב פתהוללה גולן, שהשלטונות בטורקיה מאשימים אותו כאחראי על ההפיכה – דבר המוכחש על ידו.



תומכי ארדואן לאחר ניסיון ההפיכה. צילום: רויטרס



יש לציין, כי באולם זה החל משפטם של 330 נאשמים אחרים ברצח ובניסיון רצח בפברואר השנה. במאי השנה התקיים משפטם של 221 נאשמים נוספים בחשד ש"עמדו בראש כנופיות שהשתתפו בהפיכה הכושלת". במהלך ההפיכה נהרגו 249 בני אדם, ועוד 24 מהתומכים בה.



בתקשורת הטורקית צוין, כי 1130 אנשי ביטחון שומרים מאבטחים את המשפט. בנוסף, צלפים, רכבים משוריינים ומטוס ללא טייס משתתפים באבטחת המשפט.