סאיב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, רמז היום (שלישי) כי שתיקתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הורסת את אופציית שתי המדינות ומובילה את ישראל לאפרטהייד. בפגישה נפרדת שקיים עם הקונסול הכללי האמריקאי בירושלים, דונלד בלום, ועם נציג יפן ברשות הפלסטיני טקאצ'י אוקבו, אמר עריקאת: "העובדה שהממשל האמריקאי אינו מחייב את ממשלת ישראל לעצור את הבנייה בהתנחלויות ולקבל את עיקרון שתי המדינות לפי הארבעה ביוני 1967, מהווה מכשול לפני חידוש תהליך השלום מחדש".



הבכיר הפלסטיני הדגיש כי "אי ההכרזה של ממשל טראמפ, שהמטרה הסופית לתהליך השלום היא הקמת שתי מדינות, מתקבל בקרב ממשלת ישראל כאפשרות להרוס את אופציית שתי המדינות, והחלפתו בהקמת מדינת אפרטהייד - דבר מבוצע הלכה למעשה על ידי ממשלתו של נתניהו באמצעות חוקים גזעניים".



טראמפ. עריקאת קרא לו להכריז על ירושלים המזרחית כבירת פלסטין. צילום: רויטרס
טראמפ. עריקאת קרא לו להכריז על ירושלים המזרחית כבירת פלסטין. צילום: רויטרס



לאחר דברים אלו, הוא קרא לממשל טראמפ ולקהילה הבינלאומית להכריז על גבולות מדינת פלסטין כשבירתה מזרח ירושלים, לפי גבולות הארבעה ביוני 1967.



בתוך כך, בכיר פלסטיני אישר בשיחה עם "מעריב" כי עריקאת אמור לעבור ניתוח להשתלת ריאות בבית חולים במרכז ישראל. כמו כן, הוא הכחיש דיווחים, שגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הפלסטיני, יחליף אותו באופן זמני כממונה על המו"מ המדיני עם ישראל.