בשבועות האחרונים, עם סדרת הפיטורין, ההדלפות והכישלונות, נראה היה שהבית הלבן של דונלד טראמפ מגיע לשיא חדש של חוסר תפקוד. בניסיון להתמודד עם האתגר, גייס הנשיא, מעריץ גדול של גנרלים ובוגר בית ספר צבאי בעצמו, את הגנרל בדימוס ג'ון קלי לתפקיד ראש הסגל שלו. לפי דיווח נרחב ב"רויטרס", היום, נראה כי המינוי אכן מתחיל להביא איתו שינויים משמעותיים לבית הלבן הכאוטי שמושך את תשומת לב העולם כולו. 

קלי, שהגיע לתפקידו מתפקיד המזכיר לביטחון המולדת, הצליח להביא תוך זמן קצר ביותר נהלים חדשים. ברויטרס מציינים למשל כי מעתה, איש לא נכנס לחדר הסגלגל, חדר העבודה של הנשיא, מבלי שקלי יידע על כך. הפגישות של הסגל הבכיר, מהם אנשים רבים נעדרו עד כה הפכו להיות בגדר 'נוכחות חובה'. "ג'ון קלי מפחיד באופן שריינס פריביוס לא היה", סיפר לסוכנות הידיעות פקיד בכיר בממשל, כשהוא מתייחס לראש הסגל הקודם אשר פוטר על ידי הנשיא בשבוע שעבר. 

הנשיא דונלד טראמפ עם ג'ון קלי. צילום: רויטרס
כתוצאה מכך, מדגישים גורמים בבית הלבן, הנשיא מרגיש כי ביכולתו להתרכז בצורה חדשה בבעיות האמתיות בהן עליו לטפל מתוקף תפקידו – ולהתחיל להתכונן להישג ראשון בתחום החקיקה, לאחר הכישלון הצורב בחוק ביטוח הבריאות. "הוא מרגיש שיש לו יותר זמן לקרוא את החומרים ולדון בצורה רצינית בהחלטות שהוא מקבל", אמר גורם בבית הלבן. "לפני זה, הוא נשא הרבה מהעול בעצמו. עכשיו יש חלוקה בנטל. יש לו אמון גדול יותר וביטחון בקלי". 

"הוא הולך להביא כזה משב של רוח מרגיעה", אמר הסנאטור הרפובליקני דיוויד פרוד. "ג'ון קלי עשה קריירה של הוכחת תוצאות, של מנהיגות מוכחת". גורמים בבית הלבן סיפרו כי ישנה תחושה כללית של כבוד כלפי קלי מהצוות – בפרט מהנשיא עצמו. עם זאת, השפעתו של ראש הסגל החדש עדיין לא הספיקה בזמן קצר זה לשנות את התנהלותו של הנשיא עצמו – שעדיין מצייץ בטוויטר ציוצים יוצאי-דופן ומבלה שעות מול הטלוויזיה. בכל זאת, בכינוס שקיים למעריצים במערב וירג'יניה ביום רביעי, ניתן היה לראות אותו דבק בטלפרומטר בצורה חריגה. 
גורמים בסביבה של טראמפ גם מדגישים כי קלי לא צריך, עם זאת, לשנות יותר מדי את התנהגותו של הנשיא – שנבחר על "הכרטיס" של התנהגותו הלא קונבנציונלית בפוליטיקה. "דונלד טראמפ לא צריך שמטרף. הוא יודע מה הוא עושה", אמר ל"רויטרס" חבר המקורב לנשיא.