אחד הסיפורים שנבלעו במהלך שחרור מוסול מידי דאעש, היה סיפורה של לינדה וונזל, צעירה גרמניה בת 16, שהחליטה להצטרף אל המדינה האסלאמית, וכעת צפויה לשלם את המחיר המלא על כך. וונזל נמצאה מסתתרת בחורבות מוסול בחודש יולי האחרון, כשהיא פצועה, עם תינוק על ידיה וזועקת לעזרה. בדיווחים לתקשורת הגרמנית היא אומרת כי היא מצטערת על ההצטרפות לדאעש ורק רוצה לחזור הביתה.



הצעירה מובלת על ידי חיילים עיראקיים

"הכלה הג'יהאדיסטית", כפי שזכתה לשם המפוקפק, צולמה על ידי חייל עיראקי, כשהיא בקושי הולכת, סובלת מזיהום ולכלוך ופצועה מהקרבות אותם חוותה. זעקות השבר שלה הדהדו בסרטון, לאחר שהיא נראית מובלת על ידי עשרות חיילים עיראקיים ששבו אותה, וחגגו את ההובלה שלה כשבויית מלחמה. גם צעקות הפחד שלה ממש לא הטרידו את שוביה, שצחקו על מצבה, אך יש לציין כי מצבה היה גרוע יותר אם הייתה נופלת במצב הפוך לידיהם של אנשי המדינה האסלאמית.




השתתפה ב"משטרת המוסר" של דאעש




כעת היא מעוכבת לחקירה בחשד לעבירות טרור ועתידה לעמוד לדין באשמת טרור, סעיף אשר העונש עליו הוא עונש מוות. וונזל, שהתאסלמה בגיל 15, הגיעה אל עיראק ממזרח גרמניה, לאחר שמגייס של המדינה האסלאמית שיכנע אותה להצטרף. היא טסה לאיסטנבול, הוברחה לעיראק, פגעה בלוחם צ'צ'ני שהיה שם, והגיעה למוסול, על מנת לנסות ולעזור לשמור את העיר בשלטון דאעש. 25 אלף מתנדבים שהגיעו להילחם מצאו את מותם בקרבות שם.




חיילים עיראקיים לאחר כיבוש מוסול. צילום: רויטרס
חיילים עיראקיים לאחר כיבוש מוסול. צילום: רויטרס



בסרטון נראים שני גברים המלווים את וונזל, והיא, עם פחד גדול בעיניים זועקת, אך הגברים מסביב צוחקים עליה. החיילים העיראקיים כינו את ההליכה כ"צעדת הבושה לכלא". אחד החיילים צעק: "תפנו מקום, היא נוצרייה, היא לא יכולה לספוג את זה יותר. היא חלשה וכואב לה, היא בלונדינית וגרמנייה. שמה דניה, ולא לינדה, תפנו מקום". בשלב זה הגיע קצין עיראקי בכיר על מנת לקחת אותה וברחבי העולם נראו התמונות, שגרמו לגולשים לרחם עליה, ולבקש ממשלת גרמניה לשלוח אותה הביתה.



גרמניה מנהלת משא ומתן עם הרשויות העיראקיות על מנת לקבל לידה את תלמידת בית הספר, בת ה-16. הרשויות העיראקיות ינסו לחקור מה היה חלקה בלחימה, דבר שעשוי להשפיע על ההחלטה האם להסגיר אותה לידי גרמניה, או להשאירה למשפט. על פי הדיווחים, שימשה שם, ביחד עם עוד ארבע נשים גרמניות, כחלק מ"משטרת המוסר", אשר הייתה ידועה באכזריותה כלפי גברים ונשים שלא סרו למרות דאעש וחוקי הארגון.



"אני רק רוצה להסתלק מכאן, רוצה להתרחק מהמלחמה, מכלי הנשק הרבים. אני רק רוצה לחזור למשפחה שלי", אמרה לאחרונה.