משטרת שבדיה חוקרת האם נקראו קריאות אנטישמיות במהלך הפגנה אנטי-ישראלית בדרום המדינה. הארגון הפרו-פלסטיני "המרכז הפלסטיני-שבדי" ערך בעיר הלסינגבורג מספר הפגנות אנטי ישראליות בחודש שעבר במהלך המתיחות סביב הר הבית בירושלים. לפחות אחת מההפגנות נשאה אופי אנטישמי כולל כינוי היהודים "בני הקופים והחזירים".  סרטוני וידאו מהאירוע הפכו לוויראליים ברשתות החברתיות. 



"ישנם אלמנטים רציניים ומדאיגים בהפנות האלה מפני שהם מכילים עלבונות אנטישמיים וטענות אנטישמיות בשילוב עם רטוריקה אלימה, בדרך שהיא מצערת מאוד", אמרה ג'וזפין טורל, דוברת הקהילה היהודית בצפון מערב שבדיה. הקהילה היהודית מכינה דוח אותו היא מתכוונת למסור למשטרת שבדיה.




פוסט אנטישמי של "המרכז הפלסטיני-שבדי". צילום: טוויטר
פוסט אנטישמי של "המרכז הפלסטיני-שבדי". צילום: טוויטר






"המרכז הפלסטיני-שבדי" טען כי הקריאות כוונו נגד ישראל ולא נגד העם היהודי בכללותו. אך פוסטים של הארגון ברשתות החברתיות מראים שימוש חוזר ונשנה של אלמנטים אנטישמיים ידועים והצגתם של חיילי צה"ל כקלגסים צמאי דם.



כזכור, כחצי מיליון מתוך כעשרה מיליון תושבי שבדיה הם מוסלמים, בעוד שכ-20,000 מתושביה הם יהודים. מספר הסורים שקיבלו מקלט מדיני בשבדיה בשנת 2014 בלבד אף הוא עומד על 20,000. כמו כן, שבדיה היא המדינה האירופאית הראשונה שהכירה בפלסטין כמדינה.