יפן פרסה היום (חמישי) סוללת טילי פטריוט להגנה מפני טילים במרכז טוקיו בעקבות המתיחות הגוברת עם קוריאה הצפונית ואיומיה לשגר טילים לעבר גואם, כך דווח ב"דיילי מייל". סוללת פטריוט צולמה סמוך למשרד ההגנה של יפן בבירה לאחר שבכירי ממשל אמרו כי יירטו טילים צפון קוריאנים אם יעברו מעל שטח המדינה.



כזכור,  לאחר איום "האש והזעם" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כינתה קוריאה הצפונית את דבריו "ערימה של שטויות". בנוסף, פיונגיאנג פרסמה הלילה תוכנית מפורטת למדי של תקיפה אפשרית של טילים על האי גואם, שנמצא תחת חסות ארצות הברית ומאכלס בסיס צבאי אמריקאי גדול. 

קים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס

 

על פי דיווח בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, KCNA, הצבא נמצא בשלבי הסיום של הכנת תוכנית לירי טילים לטווח בינוני מעל יפן שיפלו בטווח של 40-30 ק"מ מגואם, שנמצא יותר מ-3,000 ק"מ דרומית-מזרחית לפיונגיאנג. על פי הדיווח, מפקד הכוח האסטרטגי של צבאו של קים ג'ונג און, הגנרל קים ראק גיום, אמר כי התוכנית תהיה מוכנה תוך שבוע וכי הצבא רק מחכה לפקודה מהמנהיג. 
שלשום הודיעה קוריאה הצפונית כי נבחנת אפשרות תקיפה של האי גואם, באוקיינוס השקט, הנמצא תחת טריטוריה אמריקאית. דובר מפלגת השלטון במדינה המסוגרת אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית KCNA כי "התקיפה מוכנה להתבצע ברגע שהשליט קים ג'ונג און יורה על כך".