"סין תישאר נייטרלית במידה וקוריאה הצפונית תתקוף את ארצות הברית", כך נאמר הבוקר (שישי) בעיתון ה"גלובל טיימס" הסיני הממלכתי, המזוהה עם השלטון במדינה. העיתון פרסם את המאמר בעקבות איומיה של קוריאה הצפונית לשגר טילים לעבר הטריטוריה האמריקאית באי גואם הממוקמת באוקיינוס השקט. 



כל זאת לאחר הצהרתו של הנשיא דונלד טראמפ כי ארצות הברית תגיב לקוריאה הצפונית בזעם שלא נראה כמותו אם יתקפו. דובר מפלגת השלטון במדינה המסוגרת אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית KCNA כי "התקיפה מוכנה להתבצע ברגע שהשליט קים ג'ונג און יורה על כך".



בעיתון הסיני ציינו עוד כי הם צריכים לשמור על בני בריתם. "אם ארצות הברית והדרום קוריאנים יתקפו ראשונים וינסו להפיל ולבצע שינויים במשטר בצפון חצי האי הקוריאני, סין צריכה למנוע מהם לעשות כך", נכתב במאמר המערכת בעיתון.



טראמפ ונשיא סין שי ג'י פינג. צילום: רויטרס



לפני כיומיים, שעות ספורות לאחר שנחשף כי קוריאה הצפונית ביצעה התקדמות משמעותית בדרך להתאמת הנשק הגרעיני שברשותה לראשי נפץ, פרסם דונלד טראמפ איום חריף כלפי משטרו של קים ג'ונג און. "עדיף לקוריאה הצפונית שלא תאיים על ארצות הברית", אמר טראמפ ממועדון הגולף שלו בניו ג'רזי בו הוא שוהה במה שהוא הגדיר כחופשת עבודה והוסיף כי "איומים שכאלה ייענו זעם ואש שלא נראו כמותם מעולם".



אתמול, הנשיא טראמפ אמר כי אזהרתו להגיב "באש וזעם" כנגד קוריאה הצפונית אולי לא היתה חריפה מספיק, כך דיווחה רשת CNBC. בתוך כך, שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס הזהיר את המשטר של קוריאה הצפונית מפעולות שיובילו להשמדתו. "קוריאה הצפונית חייבת להפסיק לבודד את עצמה ולוותר על שאיפתה לנשק הגרעיני וחייבת להפסיק לשקול כל פעולה שעלולה להוביל לסוף משטרה ולהשמדת עמה", אמר מאטיס.

מאטיס הוסיף כי "פעולות המשטר הצפון קוריאני לא יצליחו להשתוות לשלנו והיא תפסיד בכל מירוץ חימוש או עימות שהיא תיזום". שר ההגנה האמריקאי אמר עוד כי בעוד מחלקת המדינה האמריקאית מובילה מאמץ דיפלומטי לפתרון המשבר, לארה"ב ובעלות בריתה יש את "היכולות ההתקפיות וההגנתיות המדויקות והאיתנות ביותר עלי אדמות".