"עכשיו נחסוך בהוצאות שכר נכבדות", כך אמר הלילה (שישי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בתגובה להחלטת ולדימיר פוטין לגרש מאות דיפלומטים אמריקאים מאדמת רוסיה. טראמפ אמר בעוקצנות לאחר שבועיים של שתיקה בנושא, כי הוא אסיר תודה לנשיא הרוסי על ההחלטה מאחר והיא תחסוך הרבה כסף לממשלו, אך הוסיף כי "אין סיבה אמיתית שהעובדים יחזרו".



כזכור, לפני כשבועיים, פוטין הורה לגרש 755 דיפלומטים אמריקאים מרוסיה עד ה-1 בספטמבר. ההחלטה על המהלך התקבלה כבר ביום שישי, בתגובה להחמרת הסנקציות של ארצות הברית נגד רוסיה, אבל הצהרתו של פוטין הייתה הפעם הראשונה שהדבר קיבל אישור רשמי. 

בראיון טלוויזיוני ברשת "רוסיה 1" אמר פוטין כי "נגמרה סבלנותה של רוסיה להמתין לשיפור היחסים עם ארצות הברית". "חיכינו די הרבה זמן שאולי משהו ישתנה לטובה. הייתה תקווה כזאת שהמצב ישתנה אבל אם לשפוט לפי המתרחש, אם זה ישתנה - זה לא יהיה בקרוב", אמר פוטין בראיון, כך על פי סוכנות הידיעות 'אינטרפקס'.

על צעדי הסנקציות של ארצות הברית אמר עוד פוטין: "חשבתי שהגיע הזמן להראות שלא נעבור על העניין ללא תשובה. יתכנו צעדים אפשריים אחרים מצד עבודתה של המחלקה הדיפלומטית". ההחלטה הגיעה בעקבות החלטת הסנאט האמריקני שהצביע ברוב מוחלט של 76 מול אחד, על הצעת החוק להטיל סנקציות על רוסיה.